Jaké vitamíny pro člověka dřevomorka obsahuje?

Nenápadný ptačinec travní je skutečně velmi prospěšný pro vaše zdraví a postavu. Obsahuje spoustu cenných látek. Proto tato tráva stojí za pozornost pro ty, kteří dodržují správnou výživu a sledují jejich pohodu.

Správná výživa a zdravé rostliny

Správná výživa a zdravé rostliny

Všivice obsahuje mnoho prospěšných látek. Jsou to vitamíny C, K, E, A, alkaloidy, flavonoidy, fytoncidy, třísloviny, saponiny, silice, zinek, kobalt, draslík, bór, měď, selen, chlór.

Díky tomuto složení tato bylina zmírňuje záněty a bolesti, zklidňuje, má choleretický a hemostatický účinek. Vzhledem k tomu, že správná výživa zahrnuje konzumaci zdravých potravin, musí být do stravy zahrnuty dřevěné vši.

Využívá se celá nadzemní část dřevomorky: listy, stonek i květy. Dá se sušit nebo použít čerstvý. Z trávy se připravují šťávy, nálevy a odvary. Z této rostliny můžete také vyrábět obklady, koupele a pleťové masky. Woodlice pomáhá čistit a hydratovat pokožku. Externí prostředky s dřevomorkou může samozřejmě použít každý, pokud na rostlinu není alergie. Vnitřně je ale třeba užívat dřevomorku opatrně.

Woodlice lze použít k výrobě salátů, koktejlů a smoothies. Samozřejmě byste v těchto případech měli používat pouze čerstvou trávu. Ale odvary a nálevy mohou být vyrobeny ze suchého dřeva.

Navzdory všem výhodám této rostliny si musíte pamatovat kontraindikace. Nedoporučuje se užívat vši při hypotenzi, protože snižuje krevní tlak. Kromě toho byste neměli používat trávu během těhotenství a kojení.

Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu

Hubnutí se zdravými bylinkami

stellaria-media-846435_1280.jpg

Woodlice se také používá při hubnutí. Jak je tráva užitečná při hubnutí? Působí mírně močopudně a projímavě (to znamená, že odstraňuje přebytečnou vodu a zmírňuje otoky, čistí střeva), pomáhá normalizovat látkovou výměnu, zlepšuje činnost trávicího traktu. Zdravá bylinka navíc obsahuje velmi málo kalorií, takže ji lze bez obav přidávat do různých pokrmů.

Hubnutí s vši bude efektivní a rychlé, pokud ze svého jídelníčku vyloučíte pečivo, sladkosti a tučná jídla. Není nutné volit žádnou dietu, stačí se držet správné výživy.

Jak přesně jíst dřevomorku? Jednoduše ho můžete přidat do salátů nebo připravit lahodné a zdravé smoothie. Například tento salát je velmi užitečný: nastrouhejte syrovou mrkev, nasekejte stroužek česneku a svazek vši, ochuťte olivovým olejem. Zde je originální smoothie, které by se mělo konzumovat k snídani: trocha minerálky, hrst višní, dvě jablka a dvě mandarinky, rozšleháme v mixéru.

READ
Co dělat s keři rybízu po sklizni?

Můžete také připravit speciální odvary a nálevy. Měly by být konzumovány před jídlem. Pomohou zlepšit metabolismus, snížit chuť k jídlu a zlepšit proces trávení.

Infuze

Vši zalijte vroucí vodou a nechte čtyři hodiny. Sceďte a vypijte čtvrt sklenice před jídlem. Proporce – polévková lžíce surovin na sklenici vody.

Broth

Do litru studené vody nasypte čtyři lžíce vošice. Vařte a vařte na mírném ohni několik minut. Nechte dvě hodiny působit. Mezi jídly pijte jako čaj.

Jak vytvořit jídelníček? Správná výživa zahrnuje vydatnou snídani, vydatný oběd a lehkou večeři. Ráno byste měli jíst kaši, vaječná jídla, tvaroh a zdravé sendviče. K obědu je vhodné jíst polévku, zeleninu, maso nebo ryby. K večeři se hodí omeleta, zeleninový guláš, tvarohový kastrol a rybí pokrmy.

Zde je příklad nabídky:

  • snídaně: ovesná kaše s lesním ovocem, vejcem a všivicem;
  • svačina: smoothie se zdravými bylinkami;
  • oběd: zeleninová polévka, dva kuřecí řízky, krajíc chleba, salát se zeleninou a ptačinec, šťáva z bobulí;
  • odpolední svačina: kousek tvarohového kastrolu s ovocem;
  • večer: zeleninové kotlety se zakysanou smetanou;
  • před spaním: kefír.

Hubnutí bude opravdu rychlé, pokud nezapomenete na fyzickou aktivitu. Ranní cvičení a večerní procházka jsou povinnými podmínkami pro hubnutí. Můžete také přidat sport: fitness, plavání, běh.

Recepty pro postavu a zdraví

Jaká jídla se připravují s vši kromě salátů, koktejlů a smoothies? Mohou to být polévky, předkrmy, dušená jídla. Woodlice je také vhodná pro přípravu náplně do knedlíků a koláčů. Pravda, tato jídla se na hubnutí příliš nehodí. Obecně existuje mnoho receptů a jsou velmi odlišné. Zde jsou jednoduché a zdravé recepty na pokrmy s dřevěnými vši.

Nakrájenou zeleninu (brambory, mrkev a řepu) vložte do litru vroucí vody. Vařte patnáct minut, poté přidejte dvě rajčata, nakrájené řepné natě, citronovou šťávu, trochu cukru a soli. Vařte dalších pět minut, přidejte svazek škvor. Po minutě odstavte boršč z plotny. Při podávání posypeme případnými nasekanými bylinkami.

Houbová polévka

Nakrájejte několik čerstvých hub (můžete vzít jakékoli) a vložte je do vroucí vody. Vařte deset minut. Přidejte lžíci pohanky nebo rýže, dvě nakrájené brambory, vařte dalších deset minut. Nakrájejte cibuli a pár stroužků česneku a orestujte. Přidejte do polévky, osolte, opepřete, přidejte sklenici nasekaných dřevěných vší. Vařte pět minut. Polévku podáváme se zakysanou smetanou.

READ
Jak na to, aby marmeláda netekla?

Omelette

Rozšleháme dvě vejce, sůl a trochu mléka. Nakrájejte cibuli, trochu orestujte, přidejte nadrobno nakrájenou zelenou cibulku, kopr, petržel a ptačinec. Pár minut povařte, zalijte směsí vaječného mléka a přikryté vařte.

Salát

Nakrájejte dvě vařená vejce, pár okurek, nakrájejte ptačinec, zelenou cibulku a kopr. Všechny ingredience smícháme, osolíme a dochutíme nízkotučným jogurtem nebo zakysanou smetanou.

Cuketu, mrkev, sladkou papriku nakrájíme nahrubo, bílé zelí nakrájíme, cibuli nakrájíme. Cibuli trochu orestujeme, přidáme zbytek zeleniny a dusíme téměř dozlatova. Ke konci vaření přidáme škvíru a kopr. Vařte ještě pár minut.

Smoothies

Rozšlehejte dva banány, jablko, trochu ptačinky a pár listů špenátu. Přidejte 100 g přírodního jogurtu a znovu prošlehejte.

Sklenici dřevomorky, trochu křenu (je třeba nastrouhat) a zalijte studenou vodou (budou zapotřebí dva litry). Je nutné trvat na tom alespoň čtyři hodiny. Konzumujte nejlépe s medem.

Recepty jsou jednoduché, ale chutné a zdravé. Pokud tedy dodržujete zdravou výživu nebo chcete zhubnout, měli byste do svého jídelníčku zařadit vši.

Číst dál

Prevence a léčba bolesti nohou u žen

Zdraví nohou ve stáří: hlavní problémy

S věkem se zdraví vašich nohou může měnit a ovlivnit vaše celkové zdraví: objevují se bolesti a deformace kloubů.

Létající chůze: příčiny onemocnění nohou

Léky na cystitidu

Huminové kyseliny: mýty a pravda

Léky na posílení imunity: jak pomoci tělu

Jak se stát dobrou matkou: 7 pravidel pro (ne)ideální mateřství

Protein pro krásu a zdraví: jak si vybrat kolagen?

Jak si vybrat třpytivé mléko na tělo: znalecký posudek

Novorozenecká výživa

Jak pochopit, která receptura je pro novorozence nejlepší z hlediska nutriční hodnoty a přítomnosti prospěšných látek pro jeho zdraví a vývoj: složení konkrétního produktu studujeme společně s odborníkem.

Lymfedém po mastektomii: konzervativní terapie a prevence

Chlorella s probiotiky: Přirozená podpora zdraví

Stresová inkontinence moči u dětí: příčiny, léčba

Stresová inkontinence moči u dětí: možné příčiny. Co dělat, když se u dítěte objeví stresová inkontinence moči?

Sprej s azelastinem: lék v boji proti alergiím

Trápí vás sezónní alergie a nic jiného nepomáhá? Odborníci MedAboutMe podrobně popisují nejnovější sprej k léčbě alergií u dětí a dospělých

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: