Co se stane, když budete jíst třešně každý den?

Sezóna třešní začíná na konci prvního letního měsíce. Rusové jsou připraveni jíst šťavnaté ovoce k snídani, obědu i večeři. Stále se to nevyplatí přehánět, shodují se dotazovaní odborníci. Proč jsou třešně považovány za prostředek k zachování věčného mládí, komu jsou kategoricky kontraindikovány a jaké je nebezpečí jejich kostí, zjistil Izvestija.

Předcházení rakovině

Třešně jsou proslulé vysokým obsahem živin.. Jako všechny bobule je bohatý na vitamíny C, A, B1, B2, E a PP, stejně jako antioxidanty a bioflavonoidy, upozorňuje nutriční specialistka, specialistka na funkční integrativní výživu Natalia Kochubeeva.

Bioflavonoidy jsou látky, které dodávají rostlinám barvu a ochranu proti škůdcům. Pro člověka jsou důležité, protože snižují oxidační stres a chrání buňky před volnými radikály, vysvětluje nutriční specialistka.

Poznamenává to nutriční specialistka Lyudmila Mikityuk Třešně jsou také bohaté na antokyan, sloučeninu, která má příznivý vliv na paměť a mozkové funkce obecně. Zvláštní pozornost si zaslouží antokyany a také kvercetin (látka patřící mezi přípravky vitaminu P). Právě oni dělají z třešní asistenta v prevenci rakoviny.

– Američtí vědci věnovali třešním celou studii. Ukázalo se že lidé, kteří snědí 3 kg a více těchto plodů ročně, mají mnohem menší pravděpodobnost, že budou trpět onkologickými a kardiovaskulárními chorobami, ve srovnání s těmi, kteří jedí méně než kilogram, – říká partner listu Izvestija.

Třešně navíc obsahují hodně vitamínu B a vlákniny, které normalizují trávicí trakt, zlepšuje metabolismus a pomáhá při zácpě, dodává. Rostlinné antioxidanty napomáhají snadnému trávení tučných jídel, takže třešně jsou nejlepší volbou jako dezert po vydatném jídle. Vysoký obsah draslíku také pomáhá zbavit se otoků.

Staráme se o krásu

Zařadit do jídelníčku sezónní pochoutku by nemělo být jen pro zdraví, ale i pro krásu.. Třešeň je podle výživové poradkyně Lyudmily Mikityuk mimořádně prospěšná pro pokožku. Všechno je to o retinolu, stejně jako o antioxidantech, kterých se ve sladkém ovoci nachází více než stovka.

„Tyto látky urychlují regenerační procesy, pomáhají prodloužit mládí a také zabraňují vzniku vyrážek díky včasnému odstranění toxinů a toxinů,“ vysvětluje.

K těmto výhodám se přidává to Sladké třešně obsahují melatonin, hormon, který je zodpovědný za naše biorytmy a kvalitu spánku. Odborníci na výživu věří, že pokud budete jíst jen jednu hrst bobulí každý den, po týdnu bude váš spánek silnější. Díky třešním můžete usnout rychleji a bez jakýchkoli vedlejších účinků, které mají prášky na spaní.

READ
Jak řezat myrtu doma

Denis Prokofjev, praktický lékař, držitel statusu moskevského lékaře, zdůrazňuje, že třešně jsou dobrou náhražkou cukru. Konzumace těchto plodů je pro zdraví a vzhled mnohem prospěšnější než sladkosti kulinářského původu.

Kdo není povolen

Obecně platí, že třešně nemají příliš mnoho negativních vlastností. Jsou ale momenty, o kterých musíte vědět, aby nebyly důvody k výčitkám.

Výživový specialista varuje: lidé s potravinovými alergiemi, cukrovkou a exacerbací gastritidy by měli být léčeni opatrně. V ohrožení a děti do věku 2 let.

– Kontraindikacemi jsou zácpa nebo průjem, akutní pankreatitida, střevní obstrukce, zvýšená tvorba plynu, gastritida s vysokou kyselostí, individuální nesnášenlivost k produktu, – uvádí Ludmila Mykityuk.

Podle Denise Prokofjeva Nejdůležitějším pravidlem při konzumaci sezónního ovoce a bobulovin je umírněnost. „U třešní bych radil nepřekračovat maximální dávku, která je 300 g denně. Malá část dobrých bobulí bude mít pozitivní účinek. Pokud to přeženete, mohou se objevit problémy: zvýšená hladina cukru v krvi, alergické reakce, rozvoj střevní obstrukce, “poznamenává.

Třešně, stejně jako jiné ovoce a bobule, se nedoporučují jíst na lačný žaludek. Po hlavním jídle je lepší počkat půl hodiny a dezert nahradit bobulemi. Podle praktického lékaře mohou třešně nalačno vyvolat zánět sliznice trávicího traktu, zhoršit gastritidu nebo přispět ke vzniku peptického vředu.

Nezapomeňte, že ke zrání ovoce se někdy používají různé pesticidy a chemikálie. Pro jejich neutralizaci je ideální vařit kompoty z třešní, radí odborník. – Ovoce se určitou tepelnou úpravou zbavuje škodlivých látek. To zachrání člověka před rozvojem intoxikace těla.

Co máme, to si necháme

Užitečný produkt se může stát zdrojem problémů, pokud je nesprávně skladován. Lékaři často čelí stížnostem pacientů, kteří riskují konzumaci špinavého nebo zkaženého ovoce. Odborníci tvrdí, že to nedává smysl třešně před vložením do chladničky omyjte.

Plody mohou mít zářezy a promáčkliny, takže pokud je nesníte ihned po umytí, začne proces hniloby. Člověk, který používá takové třešně, ve skutečnosti přináší do svého těla cizí bakteriální pozadí, což může vést k rozvoji mnoha nemocí, varuje účastník rozhovoru Izvestia.

READ
Kolikrát za sezónu můžete zalévat okurky droždím?

Podle něj, bobule by měly být omyty pod tekoucí studenou vodou, aby se smyly všechny larvy, odstranily se pesticidy a nečistoty. Není nutné používat detergenty a sůl – to nepřinese mnoho užitku, ale změní pouze chuť pochoutky. Třešně skladujte v lednici, v zakryté misce, aby nepřišly do styku s jinými potravinami.

Ne dětinské

Lékaři nedoporučují příliš se obávat, pokud náhle spolknete třešňovou kost. Opustí tělo přirozeně, bez poškození vnitřních orgánů. Nebezpečí podle Denise Prokofjeva spočívá v tom, že za nepříznivých okolností může kost zablokovat dýchací cesty, a to může způsobit mechanické udušení a dokonce i smrt.

Poradí odbornice na výživu Ludmila Mykityuk buďte velmi opatrní, pokud jde o malé děti. Před podáváním třešní miminkům lékař doporučuje odstranit stopky a semena. Nejlepší je překrojit každou bobulku na polovinu, zvláště velké masité třešně.

Nebezpečné pro zdraví psů mohou být i zákeřné kosti.

Pokud zvíře spolkne několik kusů na jedno sezení, mohou uvíznout v trávicím traktu a způsobit střevní neprůchodnost. Ale nejen to znepokojuje milovníky třešní.

– Třešňové pecky obsahují amygdalin, organickou sloučeninu kyseliny mandlové. Pod vlivem žaludeční šťávy se amygdalin rozkládá na glukózu a kyselinu kyanovodíkovou. To druhé může vést k otravě. Ale to platí pouze pro syrová jadérka, vysvětluje Lyudmila Mykityuk. – Po tepelné úpravě jsou nezávadné, ale nejchutnější kompoty a džemy se získávají z třešní a vypeckovaných třešní.

Odbornice na výživu Natalia Kochubeeva uklidňuje: v jednom jadérku třešně je dávka kyseliny kyanovodíkové pro otravu organismu zanedbatelná. Pokud člověk spolkne několik kostí najednou a zlomených, může to být nebezpečné.

Co se stane s tělem, když sníte třešně?

Třešně jsou jednou z oblíbených bobulí dětí i dospělých a jsou také velmi chutnou a zdravou potravinou. Léto je tradičním obdobím třešní, i když pokud je zamrazíte, můžete si tuto pochoutku dopřát po celý rok.

Co se stane s tělem, když jíte třešně, jaké jsou výhody a poškození těchto bobulí – přečtěte si v nápovědě ONT.

Jeden šálek třešní obsahuje 90 kalorií, tři gramy vlákniny, 260 mg draslíku, 18 % denní hodnoty vitamínu C a řadu antioxidantů. Třešně vám dodají energii, napomáhají trávení, zmírňují bolest a zlepšují spánek.

READ
Jak krmit okurky, když okraje listů žloutnou?

Sladké třešně jsou zdravé a výživné jídlo pro ty, kteří mají chuť na sladké.

Šťavnatá, bohatá červená (někdy žlutá) barva bobule je dobrou volbou pro milovníky sladkostí. Výhodou třešní je, že neobsahují cukr, na rozdíl od sušenek nebo bonbonů. Toto bobule je tedy vynikající náhradou sladkostí bez poškození zdraví.

Třešně se mohou pochlubit nízkým glykemickým indexem (i ve srovnání s jiným ovocem a bobulemi), což znamená, že jejich přirozené cukry vstupují do krevního oběhu pomalu.

Potraviny s nízkým glykemickým indexem nezvyšují hladinu cukru v krvi, takže se rychleji cítíte sytí a déle vydržíte.

Jíst příliš mnoho tohoto bobule s největší pravděpodobností nepovede k nárůstu hmotnosti. Neobsahuje téměř žádný tuk ani cholesterol a střední porce (140 g, tedy asi 17 třešní) poskytuje pouze 88 kalorií. Zdravá strava je 1600 2400 až 2000 3000 kalorií denně pro dospělé ženy a XNUMX XNUMX až XNUMX XNUMX kalorií denně pro muže.

Je to chutný způsob, jak získat více zdravé vlákniny.

Není vždy snadné získat doporučených 25-30 gramů vlákniny denně. Produkty, které ho obsahují, nejsou každému po chuti. Třešně jsou však lahodné bobule a šálek třešní poskytuje tři gramy vlákniny, takže můžete získat některé zdravotní výhody a zároveň si je užívat.

Dobrý protizánětlivý prostředek

Pokud vás bolí svaly nebo klouby, třešně vám pomohou zmírnit bolest. Vědci zjistili, že třešně jsou bohaté na antokyany, které bojují proti zánětu tkání stejným způsobem jako léky (jako je ibuprofen a naproxen). Každodenní konzumace třešní sníží potřebu protizánětlivých léků.

Pomáhá bojovat proti rakovině

Stres a zánět mohou zvýšit vaše riziko onemocnění, jako je rakovina. Třešně jsou bohaté na antioxidanty, jako je kyselina ellagová, antokyany a vitamín C, které mohou poskytnout určitou ochranu proti takovým onemocněním. Podle jedné studie na toto téma vedla konzumace 45 třešní denně po dobu 28 dní ke snížení hladiny několika škodlivých zánětlivých markerů.

Snižuje pravděpodobnost dnavých záchvatů

Pokud trpíte dnou, můžete se pokusit ulevit od záchvatu pomocí třešní. Onemocnění je spojeno se zvýšenou hladinou kyseliny močové v krvi, konzumace třešní pomáhá tuto hladinu snižovat. Podle jedné studie odborníků z Bostonské univerzity tak pacienti trpící dnou, kteří jedli tři porce třešní během dvou dnů (v kombinaci s konvenčními léky), měli o 75 % nižší pravděpodobnost, že zažijí záchvat dny, než ti, kteří bobule nejedli.

READ
Co nalít do otvoru při výsadbě rajčat?

Třešně snižují riziko srdečních onemocnění

Antokyany obsažené v třešních mohou být dobré pro vaše srdce. Výzkumy ukazují, že tyto silné polyfenoly mohou hrát důležitou roli v prevenci srdečních onemocnění snížením zánětu a zlepšením funkce zdravých tepen.

Odborníci z American Heart Association dokonce v jedné studii spojili zvýšený příjem anthokyanů s nižším rizikem infarktu u mladých žen a lidí středního věku.

Zlepšuje spánek a paměť

Existuje zdravá a zdravá svačina před spaním? Ano, pokud je to třešeň. Výhodou bobulí je, že je přirozeným zdrojem hormonu melatoninu, který pomáhá kontrolovat cirkadiánní rytmus vašeho těla a podporuje zdravý spánek, podle National Sleep Foundation. Sníst 25 třešní denně vám může pomoci spát. Pro větší přínosy zkuste jíst třešně krátce před spaním, doporučuje National Sleep Foundation.

Kromě toho antokyanin zlepšuje paměť, takže zvýšením jeho množství ve stravě pomůžete zlepšit tuto funkci těla.

Vedlejší účinky třešní

Třešně jsou obecně bezpečné pro většinu dospělých, když se konzumují v malých množstvích a když se používají jako lék na krátkou dobu.

Pokud nemáte alergie nebo citlivý žaludek, je nepravděpodobné, že by vám konzumace třešní ve velkém množství způsobila vážné zdravotní problémy. Neměli byste toho však zneužívat. Takže třešně v nadměrném množství mohou způsobit průjem a vést k mírným žaludečním křečím.

Alergie je jedním z negativních účinků třešní. Pokud se po konzumaci bobulí objeví příznaky jako nevolnost, zvracení, křeče nebo průjem, můžete mít intoleranci nebo dokonce potravinovou alergii. V tomto případě nemůžete jíst třešně.

Příznaky se obvykle vyvíjejí rychle, v rozmezí od několika minut do dvou hodin po požití.

Při nevhodném pěstování může dojít k poškození třešní a kromě užitku získáte i toxiny a pesticidy. Měli byste věnovat pozornost tomu, kde byly třešně pěstovány.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: