Jak dlouho můžete zůstat v lázních?

Dnes mezi těmi, kteří se rádi koupou v parní lázni, patří finská sauna zdaleka na poslední místo. Stává se stejně populární jako ruské lázně. Sauna má navíc pozitivní vliv na lidský organismus. Je však důležité vědět, jak často ji můžete navštěvovat a jak by měl proces relaxace ve finské sauně probíhat.

Jak často navštěvovat saunu

Sauna je hlavním symbolem Finska, její historie sahá po mnoho staletí. Od samého počátku byla taková stavba postavena na břehu poblíž nádrže přírodního původu. Kontrastní procedury fungovaly následovně: tělo bylo střídavě vystaveno páře, která zahřívá, a chladné vodě. Princip je totožný s ruskou lázní. Sauna je určitě užitečná, ale tady je potřeba znát určité body.

Vlastnosti finské sauny

Pokud jde o návštěvu finské sauny, existuje několik důležitých nuancí. To platí pro všechny typy parních lázní – turecké hammam, švédské bastu, ruské lázně. Můžete zjistit, kam je výhodnější jít – do hammamu nebo do sauny. Níže jsou uvedeny odpovědi na otázky, které lidé nejčastěji kladou. Tyto informace budou důležité zejména pro začátečníky.

Když jde člověk do sauny, měl by vědět následující:

  • pokud člověk právě začíná navštěvovat parní lázně, pak by pro něj bylo ideální umístění střední lehátko. Doporučuje se být ve vzpřímené poloze, s nohama ve stejné úrovni jako tělo nebo mírně zvednutými. Tímto způsobem se člověk může zcela uvolnit a snížit zatížení srdce;
  • pokud si nemůžete lehnout, můžete sedět, ale nohy a hlavu držte na stejné úrovni. Proč? Uvnitř parní místnosti je teplota vyšší na úrovni, kde je umístěna hlavice. V souladu s tím, kde jsou nohy, je teplota nižší. Pokud člověk dlouho sedí se sklopenýma nohama nebo neustále stojí, hrozí mu úpal;
  • V parní místnosti se nedoporučuje být ve statické poloze. Čas od času se vyplatí změnit pozici. Například můžete zpočátku ležet na boku, později se převrátit na záda a po nějaké době si lehnout na břicho. Tímto způsobem si člověk zajistí rovnoměrné prohřátí těla;
  • Pokud se chystáte opustit parní lázeň, nevstávejte prudce. Pokud jste leželi, nejprve vstaňte a sedněte si na pár minut na lavičku. Tak normalizujete krevní oběh;
  • Pokud jdete do parní lázně několikrát, pak mezi tím můžete pít džus nebo čaj, ale doušky by měly být malé. To vám umožní obnovit vodní rovnováhu a zlepšit pocení;
  • Pro použití sauny je nutné vzít si s sebou ručník. Je nezbytný nejen pro sušení, ale také pro umístění na horké postele. A povinným atributem při každé návštěvě sauny je vlněná čepice nebo plstěná čepice. Člověk se pak přehřátí nebojí.
READ
M namazat koláče, aby byly dozlatova?

Pravidla pro návštěvu finské sauny

Finská sauna je lázeňský dům obsahující suchou páru. Teploty obvykle dosahují 90-130 stupňů a vlhkost je 3-15%. Díky tomuto poměru se zvyšuje vylučování potu a usnadňuje se odvod hlenů z průdušek (saunování příznivě působí na dýchací systém a jeho stav).

Nyní stojí za to podívat se na důležitou otázku – jak správně napařovat, kolik času můžete strávit v sauně.

Postup by měl vypadat takto:

  • Před vstupem do sauny je potřeba se osprchovat a poté se dobře osušit ručníkem. Neměli byste si namočit hlavu, aby se později v parní místnosti nepřehřívala v důsledku dlouhého pobytu;
  • poprvé vstoupí do parní komory jen na pár minut. Po uplynutí této doby opusťte místnost a proveďte několik dechových cvičení. Po pár minutách jdou do sprchy, měla by být v pohodě – 18-20C. Po sprše se člověku doporučuje asi 20 minut odpočívat;
  • Před další cestou do parní lázně si musíte udělat pár cvičení a osprchovat se. Sprcha by měla být teplá a trvat asi 1 minutu. Nyní můžete zůstat v parní místnosti o něco déle – až 15 minut. Po odchodu je potřeba znovu navštívit sprchu, ale teď už to bude pohoda. Potřetí člověk vstoupí do parní místnosti na 30 minut;
  • Můžete navštívit parní lázeň, jak chcete. Důležité ale je, že celková doba, po kterou tam jste, by měla být maximálně 3 hodiny, ne více;
  • Jakmile koupelové procedury skončí, musíte se osprchovat, v případě potřeby můžete použít hydratační mléko nebo výživný pleťový krém. Díky tomu nebude pokožka po parní místnosti vysušená. S oblékáním není třeba spěchat, měli byste počkat, až vaše tělo dosáhne své obvyklé teploty.

Finská sauna: odborníci doporučují

Každý ví, že finská sauna má pozitivní vliv na lidský organismus a jeho kondici. Zkušení specialisté dávají několik doporučení, která vám umožní maximálně využít všechny schopnosti sauny a získat z ní potěšení a efekt:

  • Co se týče frekvence návštěv finské sauny, měli byste spoléhat výhradně na svůj zdravotní stav. Pokud se člověk cítí skvěle, pak neexistují žádná omezení. Bez ohledu na frekvenci návštěv je důležité pamatovat na pleť a její hydrataci. K tomu byste měli používat změkčovadla a výživný krém;
  • Díky speciální teplotě a vlhkosti nastavené v sauně se otevírají póry pokožky a dochází k jejímu čištění. Chcete-li tento efekt upevnit, můžete si vzít obličejovou masku. Nemusíte je kupovat, můžete si je připravit sami z bobulí a zeleniny. Taková zařízení jsou zvláště účinná a užitečná;
  • Nejezte těžká jídla a nepijte alkoholické nápoje. To platí jak pro dobu před návštěvou sauny, tak i po ní. Pokud máte po koupeli žízeň, znamená to, že musíte obnovit rovnováhu vody a soli. Je lepší vzít si zelený čaj nebo čistou vodu;
  • V sauně můžete použít koště. Pokud je tento produkt vyroben z břízy nebo jalovce, bude mít příznivý účinek na pokožku;
  • Pokud vedete aromaterapeutické sezení v sauně, můžete zvýšit účinek procedury a emočně stabilizovat svůj stav. Do vody, která se nalije na kameny, můžete kápnout trochu odvaru z blahodárných rostlin nebo silice. Při výběru aromatické látky byste se měli zaměřit na požadovaný efekt. Například borovicové aroma může zmírnit únavu, eukalyptus zlepší dýchání a máta vám zlepší náladu.
READ
Jak krmit stromy po přesazení?

Je přísně zakázáno navštěvovat saunu, pokud má osoba:

  • alergie;
  • existují infekční nemoci;
  • chronická onemocnění během exacerbace;
  • Často dochází k soubojům hlavy;
  • onemocnění spojená s kardiovaskulárním systémem;
  • hypertenze;
  • vysoká horečka nebo nachlazení.

Po prostudování všech doporučení a pravidel můžete bezpečně jít do parní lázně. Nyní můžete při návštěvě finské sauny získat maximální potěšení a užitek.

Dokončení ruské lázně nebo finské sauny si můžete objednat na našich webových stránkách nebo na telefonním čísle: 8 (499) 110-97-56.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: