Jak je len užitečný pro lidské tělo?

Poskytnuté vědecké informace jsou obecné a nelze je použít k rozhodování o možnosti použití konkrétního léčivého přípravku.

Držitel osvědčení o registraci:

Dávková forma

Forma uvolňování, balení a složení drogy Lněná semena

Syrová zelenina Balíček 1
semena lnu 100 g

100 g – papírové sáčky (1) – kartonové balíčky.

Farmakologický účinek

Prostředky rostlinného původu. Má obalující účinek, který zajišťuje obsah velkého množství hlenu (5-12 %) a linamarinového glykosidu. Dále obsahuje mastné kyseliny (30-45%) vč. linolová, linolenová, olejová; proteiny, lignany, deriváty fenylpropanu. Působí protizánětlivě, podporuje urychlení regeneračních procesů.

Má laxativní účinek.

Indikace účinných látek drogy Lněná semena

Pro perorální podání: zácpa; funkční poruchy střeva v důsledku zneužívání laxativ; syndrom dráždivého tračníku; jako prostředek ke snížení podráždění sliznice při gastritidě a enteritidě.

Pro vnější použití: zánětlivá onemocnění kůže.

Otevřete seznam kódů ICD-10

Kód ICD-10 čtení
K29 Gastritida a duodenitis
K52.9 Neinfekční gastroenteritida a kolitida, blíže neurčená
K58 Syndrom dráždivého střeva
K59.0 Zácpa
K59.9 Funkční porucha střev, blíže neurčená
L30.9 Dermatitida, blíže neurčená

Dávkovací režim

Způsob aplikace a režim dávkování konkrétního léku závisí na jeho formě uvolňování a dalších faktorech. Optimální dávkovací režim určuje lékař. Je třeba přísně dodržovat soulad lékové formy konkrétního léku s indikacemi pro použití a dávkovacím režimem.

Dávka, režim a délka léčby se stanoví individuálně v závislosti na indikacích.

Nežádoucí účinek

Možná: alergické reakce, plynatost; zřídka – nevolnost, v prvních dnech přijetí – kašovitá stolice.

Kontraindikace pro použití

Hypersenzitivita na léčivo, dyspepsie (průjem), akutní cholecystitida, chronická cholecystitida (exacerbace), gastrointestinální krvácení, střevní obstrukce, děti do 12 let (k perorálnímu podání).

Použití v těhotenství a laktaci

Aplikace pro porušení funkce jater

Použití u dětí

Zvláštní instrukce

Užívání lněného semínka jako projímadla bez dostatečného příjmu tekutin může vést k ileu.

Požití s ​​jídlem zlepšuje vstřebávání oleje z lněných semínek.

Lékové interakce

Při současném použití s ​​jinými léky narušuje jejich vstřebávání.

Používejte opatrně současně s léky, které zpomalují střevní motilitu (loperamid, opiáty).

Lněná semena (FITO-EM zemědělsko-průmyslová společnost, Rusko)

Lněná semínka (FITOFARM PKF, Rusko)

Informace o lécích na předpis zveřejněné na stránce jsou určeny pouze pro specialisty. Informace obsažené na stránce by neměly sloužit pacientům k samostatnému rozhodování o použití předložených léčivých přípravků a nemohou sloužit jako náhrada za osobní konzultaci s lékařem.

READ
V jaké vzdálenosti od sebe by měly být vysazeny jabloně a hrušně?

Osvědčení o registraci hromadných sdělovacích prostředků El č. FS77-79153 bylo vydáno Federální službou pro dohled nad komunikacemi, informačními technologiemi a hromadnými sdělovacími prostředky (Roskomnadzor) dne 15. září 2020.

Vidalova skupina

Naše webové stránky používají soubory cookie, abychom vám poskytli lepší uživatelský zážitek a zlepšili fungování webových stránek a také v rámci marketingových aktivit.
Pokračováním souhlasíte s používáním cookies. OK

Chitanawa Anna.jpg

– Lněná semínka jsou účinným a levným způsobem, jak zlepšit zdraví. Semena obsahují vše potřebné pro normální fungování mnoha systémů lidského těla.

Vitamíny skupiny B jsou důležité pro fungování imunitního systému, nervového systému a mozku. Účastnit se procesů buněčného metabolismu a tvorby energie.

Vitamin A (retinol) je životně důležitý pro správné fungování těla. Zodpovědný za imunitní systém, zdraví očí, podílí se na syntéze bílkovin. Je zvláště důležitý pro ženy během těhotenství, protože hraje zásadní roli v růstu a vývoji dítěte.

Vitamin E je důležitý pro funkci reprodukčního a kardiovaskulárního systému, zlepšuje elasticitu cév, zabraňuje tvorbě cholesterolových plaků a má omlazující účinek.

Vitamín C – důležitý pro aktivní imunitu, zvyšuje odolnost organismu proti virům a infekcím, udržuje zdraví cév, zpomaluje oxidační poškození buněk a prodlužuje mládí.

Jaké stopové prvky se nacházejí ve lněných semínkách

Draslík podílí se na práci nervového systému, svalové kontrakci, proto je tak důležitý pro zdraví srdce. Udržuje vodní rovnováhu těla, normální krevní tlak a hladinu cukru v krvi.

Hořčík nezbytné pro vývoj kostí a svalů, správnou činnost nervové soustavy.

Železo podílí se na krvetvorbě, zajišťuje zásobování tkání a orgánů kyslíkem.

Zinek potřebný pro růst a opravu svalů, podporuje hojení ran, pomáhá imunitnímu systému bojovat s bakteriemi a viry, zlepšuje trávení, reguluje produkci hormonů. Vědci připisují zvýšenou chuť na sladké nedostatku zinku, protože tento prvek zlepšuje citlivost buněk na inzulín.

Lněné semínko navíc obsahuje mastné kyseliny. omega 6 и omega 3 (ten v nich ještě více než v rybím tuku). Tyto látky jsou schopny normalizovat krevní tlak, snižovat hladinu cholesterolu v krvi a celkově zlepšovat metabolismus. Takto bohaté složení činí lněná semínka neocenitelným zdrojem zdraví a dlouhověkosti.

Obsaženo v semenech vlákno činí tento produkt atraktivním pro přípravu dietních pokrmů na hubnutí. Pravidelná konzumace lněných semínek díky obsahu draslíku předchází riziku vzniku kardiovaskulárních onemocnění.

READ
Do čeho mám kořeny malin před výsadbou namočit?

Mohou se lněná semínka konzumovat syrová?

Syrová semínka nepřinesou žádný užitek: náš žaludek není schopen strávit tvrdou skořápku semínek (vyloučí se z těla jako celek). Aby se všechny výše uvedené látky vstřebaly, musíte správně připravit pokrmy z lněných semínek.

Výhody lněných semínek

Lněná semínka se dobře hodí k mléčným a zakysaným mléčným výrobkům, k ovoci, zelenině, ale i dalším semenům a obilninám. Zvažte své chuťové vlastnosti a klidně experimentujte, pokud nemáte problémy s nesnášenlivostí těchto produktů.

Lněná kaše je nejběžnějším způsobem konzumace obilí. Je snadné vařit: 2-3 polévkové lžíce zrnek rozdrťte v mlýnku na kávu, zalijte sklenicí teplého mléka nebo vody a nechte 3-5 minut louhovat. Chcete-li ochutnat, můžete do kaše přidat med, bobule, ovoce.

Výhodou tohoto pokrmu je, že neobsahuje lepek, a proto se doporučuje pro osoby s nesnášenlivostí lepku. Lněná kaše navíc pomáhá udržovat normální hladinu cukru v krvi. Dělá to tak, že absorbuje přebytečnou glukózu z lymfy a krve. Díky těmto vlastnostem je toto jídlo užitečné pro lidi s diabetem.

Odvar ze semen nebude každému chutnat, ale je užitečný při otravách, onemocněních gastrointestinálního traktu. Pokud se semínka na noc zalijí vodou, vytvoří se tzv. sliz ze lněných semínek, který má obalující, uklidňující a projímavý účinek. Tato kapalina se často používá při léčbě gastritidy, kolitidy, peptického vředu.

Na mletí lněných semínek pomůže mlýnek na kávu. Hotový prášek lze přidat do cereálií, jogurtů, kissels, pudinků, salátů. V této podobě si semínka uchovávají všechny živiny a vitamíny, které se v těle snadno vstřebávají.

Lněnou mouku lze použít k výrobě lahodných a zdravých dezertů. Mají nízký obsah kalorií a jsou ideální pro hlídače hmotnosti.

Jaké jsou výhody lněného oleje

Lněný olej je zdrojem zdravých tuků nezbytných pro zdraví každého člověka. Při výběru oleje se vyhněte etiketám s nápisem „hydrogenovaný“ na etiketě. Může se zdát, že takový olej je rafinovaný, což znamená, že je vysoce kvalitní. Ale ve skutečnosti tomu tak není. To znamená, že postrádá další výhody tohoto oleje, tedy vitamíny, zejména vitamín E, který je důležitý pro zdraví hormonálního systému. Nejužitečnější je surový lisovaný olej, ve kterém jsou maximálně zachovány všechny užitečné látky a prvky.

READ
Co je součástí služeb krajinářského designu?

Semena na hubnutí

Přítomnost vláknitých zrn ve složení činí lněná semena účinným nástrojem v boji s nadváhou. Vláknina přispívá k plné absorpci potravy a normalizuje práci celého trávicího traktu. Zejména pomáhá šetrně očistit tělo od všeho přebytečného, ​​včetně toxinů.

Důležitým pravidlem při používání jakýchkoli přípravků obsahujících vlákninu je vypít alespoň 2 litry čisté vody denně. Čaj, káva a další kofeinové nápoje by neměly být zahrnuty do celkového množství vody. Ke každému vypitému šálku kávy dokonce doporučuji vypít další sklenici vody, protože kofein zadržuje v těle tekutiny, což s vlákninou nedáme dopustit.

Nezapomínejte na fyzickou aktivitu. Choďte více na čerstvém vzduchu, na krátké vzdálenosti zkuste chodit nebo jezdit na kole. Pokud je to možné, jděte do posilovny. Pro hubnutí je velmi důležité udržovat rovnováhu výživy, pitného režimu a fyzické aktivity.

Výhody lněných semínek pro muže a ženy

Lněná semínka jsou bohatá na vitamín E. Ten je zodpovědný za plodnost, tedy schopnost otěhotnět a donosit dítě. Tento vitamín je důležitý pro ženy i muže.

Lignany obsažené ve lněných semínkách snižují riziko rakoviny prsu u žen a rakoviny prostaty u mužů.

Omega-3, která je bohatá na lněná semínka, je nezbytná pro zdravou pokožku, vlasy a nehty.

Norma spotřeby lněných semen

Jako každý jiný produkt, lněná semínka by se neměla konzumovat více, než je doporučená denní dávka. To se rovná dvěma polévkovým lžícím hotového výrobku.

Pokud jste ale tuto superpotravinu nikdy nezkoušeli, začněte se s ní seznamovat čajovou lžičkou, pozorujte reakci těla na nový produkt a případně porci postupně zvyšujte. Pokud vám výrobek z nějakého důvodu nevyhovuje, měli byste jej přestat používat. Protože lněná semena spolu se spoustou užitečných vlastností mají řadu kontraindikací.

Komu je lněné semínko kontraindikováno?

Při velkém množství lněných semínek snědených v jakékoli formě mohou játra trpět. Protože olej, který se nachází ve lněném semínku, se těžko rozkládá.

Pokrmy z lněných semínek mohou také způsobit plynatost a průjem, proto by měl být přípravek používán opatrně těmi, kteří mají takové problémy.

Střevní neprůchodnost, střevní blokáda a další problémy se stolicí mohou být opět způsobeny nadměrnou konzumací přípravku.

READ
V jaké vzdálenosti od sebe mám sázet sadbu cibule?

Lněná semena, která mají choleretický účinek, jsou kontraindikována u lidí s cholelitiázou a urolitiázou.

Během těhotenství a kojení by měl být přípravek také používán s opatrností. Nejlepší je poradit se se svým lékařem, protože lignany mohou přispívat k hormonálním změnám u těhotných žen. A použití semen během laktace může u dítěte vyvolat alergickou reakci. Dospělí mohou mít také individuální nesnášenlivost a alergii na lněná semínka.

Produkt by měl být vyloučen ze stravy pro ty, kteří trpí cholecystitidou, pankreatitidou.

Pokud máte pochybnosti o tom, zda můžete konzumovat lněná semínka, poraďte se se svým lékařem.

Jak se lněná semínka používají při vaření?

Brouk Použijte tuto fotografii.jpg

– Lněná semínka mi moc nechutnají, jelikož jsou obecně bez chuti, ale to neznamená, že jsou tato semínka při vaření k ničemu. Lněná semínka se skvěle hodí k výrobě cereálií a nápojů a dají se z nich vyrobit křupavé chipsy, které přirozeně skrovnou chuť obohatí o další, sytější koření. Naklíčený len lze také použít k přípravě smoothies bohatých na živiny.

Lněná semínka nejčastěji zamíchávám do mouky a přidávám do těsta. Například na jednoduchý chléb se lnem přidám do 300 g pšeničné mouky 200 g lněné mouky, 5 g droždí, 20 g soli, 5 g cukru, 250 g vody a 50 g olivového oleje. Vše promíchám, nechám 24 hodin kynout v lednici, poté vytvaruji, dám na kynutí na dvě hodiny a peču 40–60 minut při teplotě 180 stupňů.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: