Jak odstranit nádor z bodnutí včelou nebo pokud bodnutí vosou jak odstranit otok

Co dělat s bodnutím včely, vosy, čmeláka? – odstranit otoky

kousnutí Hmyz, jako jsou včely, vosy a čmeláci, může být velmi nebezpečný a vyžaduje okamžitý zásah a první pomoc. Je možné, že kousnutí nebude mít vliv na vaše zdraví a celé to bude stát trochu otoku. Nejčastěji si však mnoho lidí neuvědomuje, že v přítomnosti takového kousnutí mohou začít závažnou alergickou reakci. Vždy je užitečné vědět, jak v takové situaci pomoci sobě i druhému člověku, a také to, jak se liší kousnutí tohoto hmyzu, s čímž vás tento materiál seznámí.

Známky bodnutí včely, vosy, čmeláka. jaké jsou rozdíly?

Na rozdíl od čmeláci и včely, který po kousnutí jednou zemře, vosy mohou zaútočit a kousnout několikrát. Vnější reakce člověka na kousnutí, stejně jako typ kousnutého místa, nemá zásadní rozdíly, bez ohledu na to, kdo jste kousnuti. Tato kousnutí se liší pouze účinkem hmyzího jedu na tělo a také seznamem improvizovaných prostředků k jeho neutralizaci. Častou reakcí na bodnutí vosou, čmelákem nebo včelou je otok kousnutého místa, otok a zarudnutí kůže.

Pálivé a bolestivé pocity zesílit, doprovázené vyrážkou (nemusí však existovat vyrážka). Jedná se o standardní reakci (žádná velká alergická aktivita), která odezní během několika hodin nebo 1-2 dnů, v závislosti na počtu kousnutí.

Chování je také odlišné hmyzu. Vosy cítí ohrožení života a stávají se velmi agresivními. V těle oběti nezanechávají žihadlo, ale jejich kousnutí je velmi bolestivé. Podle působení a chemické reakce jedu jsou si bodnutí čmelákem a včelou podobné. Rozdíly jsou pouze ve stupni bolestivosti: čmeláci koušou mnohem bolestivěji než včely.

Bodnutí vos, včel, čmeláků

Riziko smrti po bodnutí včelami a jiným hmyzem

Posouzení rizik z kousnutí včely, vosy nebo čmeláci, musíte vzít v úvahu individuální vlastnosti těla každého člověka. Někdo dokáže přežít útok celého hejna bzučícího hmyzu, který vyvázne jen s otokem a pálením. Pro někoho může být i jedno kousnutí smrtelné.

I v nepřítomnosti člověka alergická reakce na jed tohoto hmyzu nelze vyloučit vážné následky. Když se do těla dostane značné množství jedu (vícenásobná kousnutí), dochází k toxické otravě. Jeho příznaky jsou: bolest hlavy, dušnost, nevolnost a zvracení, křeče, bolest a bolesti těla, závratě a bušení srdce, bolesti břicha. Hrozí otoky dýchacích cest, a to velmi nebezpečné, protože dochází k udušení.

Ervený kartáč - léčivé vlastnosti pro ženy a muže

Nejzávažnější a nejnebezpečnější projev otrava těla tento hmyz – anafylaktický šok. Je doprovázena ztrátou vědomí a selháním systémů a orgánů v těle oběti. Hrozí smrt. Proto je první pomoc při bodnutí včelou nebo vosou životně nezbytností.

Bodnutí vos, včel, čmeláků

První pomoc po bodnutí včelou, vosou, čmelákem

Hned první akce po kousat včely a čmeláci by měli být extrahováni z rány jejich žihadel. To je nutné provést dezinfekčním roztokem (peroxid vodíku, čpavek s vodou, roztok alkoholu, jód) a malou pinzetou. Po odstranění žihadla je nutné zneškodnit včelí jed, jehož reakce je kyselá. K tomu použijte zásaditý prostředek, tedy mýdlo (nejlépe mýdlo na prádlo) nebo alkohol.

Po kousnutí vosa ne listy v bodné ráně a jeho jed má zásaditou reakci. K jeho neutralizaci můžete použít kyselinu octovou zředěnou vodou.

Další kroky by měly být:
– Pro zpomalení vstřebávání jedu přiložte na ránu mokrý ručník nebo nahřívací polštářek se studenou vodou;
– Pokud má oběť toxickou reakci, musíte vypít více čisté vody, sladké vody nebo horkého sladkého čaje;
– Namočte kousek cukru a přiložte na ránu. To pomáhá vytáhnout jed;
– Nechte na místě kousnutí hadřík namočený v roztoku sody (lžička sody ve sklenici horké vody). Vydržte 20 minut;
– Berte antialergické léky.

Bodnutí vos, včel, čmeláků

Léky na zmírnění otoků po bodnutí včelou, vosou, čmelákem

Po kousat bodavého hmyzu se doporučuje užívat antihistaminika, která mohou zastavit projev alergické reakce. Pokud není alergie na kousnutí, pak při použití antihistaminik velmi rychle projdou nepříjemné příznaky, které se objeví. Mezi tyto prostředky patří: Claritin, Suprastin, stejně jako masti s antihistaminovým účinkem, jako je Fenistil gel a psilo-balzám. Tyto masti odstraňují všechny projevy alergií na kůži, mezi které patří svědění, zarudnutí a otoky.

Lidové metody odstraňování otoků po bodnutí včelou, vosou, čmelákem

Kromě lékařského fondy, lidové prostředky také pomáhají zbavit se následků kousnutí bodavého hmyzu.

Aktivní uhlí má schopnost absorbovat jedy. Rozpusťte tabletu aktivního uhlí ve lžíci vody a nechte postiženého vypít.

Vyzvednutí na místě kousat bolest a zarudnutí pomůže petržel, kterou je třeba nejprve nasekat a přiložit na ránu.

Pestré stromantické ornamenty. Péče doma. Fotografie

Dobře střílí zánět šťáva z listů jitrocele, kterou je třeba navlhčit hadříkem a přiložit na ránu. Pro větší účinnost můžete jitrocel použít spolu s petrželkou a odvarem řebříčku.

Odstraňte podráždění z kousat pomůže olivový olej. Má mimo jiné regenerační účinek, který přispěje k hojení rány.

Aloe šťáva Tohle je opravdový balzám. Od projevů kopřivky, otoku a bolesti uleví list aloe, dříve sloupnutý z kůže, přiložený na ránu.

Nezapomeňte na luk, jehož šťáva a dužina se odedávna používají k léčbě následků bodnutí hmyzem. Kaše z nakrájené cibule nanesená na ránu zmírní bolest, otok a zarudnutí.

Včelí bodnutí na stráži tradiční medicíny

Včelí jed je nejen hrozbou pro lidské zdraví, ale také aktivním lékem proti některým nemocem, čehož si náhodně všimli včelaři, kteří jsou často pokousáni včelami. Tito lidé mají dnu a revmatismus zřídka. Včelí jed je ve velkém množství velmi nebezpečný pro zdraví lidí i zvířat, ale v přesně vymezeném poměru je naopak nepostradatelnou složkou pro eliminaci nemocí, které jsou obtížně léčitelné léky.

Toto ošetření se provádí s pomocí včelích žihadel, stejně jako prostřednictvím injekcí nebo mastí obsahujících včelí jed. Celý průběh léčby zahrnuje 200 kousnutí a je rozdělen do přibližně 2 měsíců. Léčba probíhá pod přísným dohledem lékaře. Včely bodají člověka na vnějším povrchu stehen a frekvence kousnutí se postupně zvyšuje.

Informace na stránce jsou předmětem konzultace ošetřujícího lékaře a nenahrazují osobní konzultaci s ním.
Další podrobnosti naleznete v uživatelské smlouvě.