Jak správně podávat odčervovací lék kočce?

To je způsobeno tím, že i ty kočky, které nechodí ven a nepřicházejí do styku s jinými zvířaty, se mohou nakazit helmintiázou. Vajíčka helmintů se do jejich těla mohou dostat se syrovým masem nebo rybami a majitel kočky domácí si je může přinést do domu na podrážkách bot. Od zvířete se může nakazit celá rodina. Proto je nutná prevence.

Jak dát anthelmintikum kočce: často kladené otázky

• Jak často by se měly odčervovací kúry provádět?

Veterináři to doporučují provádět jednou za 1-3 měsíce. Pokud je kočka neustále doma a jí pouze připravenou potravu, lze antiparazitární ošetření provádět každé tři měsíce, a pokud chodí venku a/nebo jí syrové maso, pak měsíčně. A frekvence ošetření závisí na regionu, kde kočka žije.

Jaký lék si vybrat?

V dnešní době existuje několik typů antiparazitik. Mohou to být tablety, kapky na kohoutek, suspenze atd. Veterinář doporučí přesně ten lék, který je vhodný pro konkrétního mazlíčka.

Jak dát kočce prášek od helmintů, pokud odolává?

Klasická metoda vypadá takto: kočku je potřeba opatrně zabalit do ručníku nebo deky, aby se nepoškrábala, jednou rukou jemně otevřít čelisti a druhou přiložit tabletu na kořen jazyka. K tomu můžete použít speciální dávkovače tablet (prodávají se ve veterinárních lékárnách a obchodech se zvířaty). Poté je třeba kočce zavřít tlamu, vstříknout trochu vody injekční stříkačkou bez jehly ze strany mezi zuby a pohladit mazlíčka po krku, aby se spustil polykací reflex. Můžete také použít trik: rozdrťte tabletu a smíchejte ji s oblíbeným mokrým krmivem vaší kočky. Pokud se obáváte, že to nezvládnete, nebo kočka většinou na jakoukoliv manipulaci reaguje agresivně, je lepší kontaktovat veterináře. Ani vy, ani váš mazlíček nepotřebujete extra stres.

Jak podat odčervovací tabletu kotěti?

Dokud jsou koťátka malá, má majitel šanci je naučit brát antiparazitární léky. Ať už váš veterinář doporučí tabletu nebo suspenzi, nejprve si zjistěte všechny nuance a k samotnému procesu je lepší přistupovat klidně a opatrně, abyste dítě nevyděsili a neudržovali negativní emoce. Před použitím si musíte přečíst pokyny: v jakém věku a v jakém množství by měl být tento lék podáván koťatům.

Je možné pít šťávu z granátového jablka před spaním?

Jak správně podávat odčervovací tablety kočkám: večer nebo ráno, před nebo po jídle?

Veterináři obvykle doporučují dělat to ráno, kdy má kočka hlad a je pravděpodobnější, že pilulku přijme. Lepší je ale dodržovat návod k předepsanému antiparazitárnímu léku.

Jak dát kočce odčervovací suspenzi?

Přípravky ve formě suspenze se prodávají společně s pohodlným dávkovačem. Je nutné shromáždit požadované množství suspenze a nalít ji do tlamy kočky. Obecně je potřeba postupovat stejně jako u tabletu. Když je lék spolknut, musíte svého mazlíčka pochválit a uklidnit.

Proč je před očkováním nutná anthelmintická léčba?

Helmintiáza může potlačit imunitní odpověď na očkování a snížit účinnost vakcíny. Proto je nutné 10 dní před očkováním podat vašemu mazlíčkovi léky proti parazitům.

Jak anthelmintické kapky působí na kohoutek?

Antiparazitika ve formě kapek pronikají kůží do krve a působí tak na celý organismus. Ale takové léky mohou mít řadu kontraindikací.

Co byste měli dělat, pokud se vaše kočka po užití anthelmintik necítí dobře?

Domácí zvíře se může cítit špatně kvůli individuální nesnášenlivosti léku. V případě zvracení, neobvyklé letargie a třesu je nutné zvíře předvést veterináři.

Nezanedbávejte antiparazitární prevenci – musíte svému mazlíčkovi podávat potřebné léky včas. A pamatujte, že v první řadě se musíte poradit s veterinářem.

Helminthiasis je častým problémem majitelů domácích koček. I zcela zdravému mazlíčkovi je potřeba pravidelně podávat léky proti parazitům. Nejčastěji zvíře odmítne lék užít nebo jej vyplivne. Pojďme zjistit, jak správně dát kočce pilulku proti červům, aby fungovala hned napoprvé.

Jak odčervit kočku - hlavní foto

Jak dát kočce pilulku na odčervení

Nyní si můžete ve veterinárních lékárnách koupit jakékoli anthelmintické léky. Léky na červy pro kočky se liší složením, dávkováním a formami uvolňování – jedná se o tablety, pasty nebo suspenze.

Nejtěžší je dát kočkám prášky. Existuje několik způsobů, jak tento postup zjednodušit.

Stimulace polykacího reflexu

Stimulace polykacího reflexu je nutná, aby kočka část léku nevyplivla a lék se ve správném dávkování dostal do těla.

Chcete-li spustit polykací reflex, musíte:

1. Poté, co lék vstoupil do úst kočky, musíte držet její čelisti jednou rukou a druhou současně hladit oblast krku shora dolů.
  2. Pokud se tableta podá celá, musíte jednou rukou otevřít ústa a druhou zatlačit lék ke kořeni jazyka. Tyto manipulace by měly být prováděny opatrně, aby nedošlo k vyvolání zvracení. Potom jednou rukou zakryjte tlamu zvířete a druhou pohlaďte hrdlo.
Jak krmit jahody během kvetení a sadby bobulí?

S kouskem másla

Některé odčervovací tablety nelze rozdělit na kousky a musí se spolknout celé. Aby tableta kočce rychleji klouzala po krku, můžete ji namazat máslem.

Přestrojit se za jídlo

Aby bylo užívání léku snazší, uchýlí se k mazanému triku – podávají tabletu spolu s jídlem. Způsoby, jak tablety zamaskovat:

1. Droga se rozdrtí a spojí s krmivem.
  2. Velké tablety jsou rozděleny na části a podávány spolu s klobásou nebo jiným jídlem.

Anthelmintikum pro kočky

Je nutné zajistit, aby kočka potravu zcela snědla, teprve poté vstoupí do těla zvířete lék v požadované dávce.

Důležité! Ne všechny tablety lze rozdrtit, smíchat s jídlem nebo ředit vodou. Před podáním anthelmintika kočce si proto musíte přečíst návod k jeho použití.

Způsob fixace (zavinování)

Pokud se kočka silně brání a nedovolí podání anthelmintika, budete muset zvíře během procedury omezit. K tomu budete potřebovat prostěradlo, plenku, deku nebo velký ručník. Zvířátko je pečlivě zavinuté, s předníma nohama přitisknutými k tělu.

Jak dát kočce anthelmintikum - zavinovačka

Zadní nohy by měly být také zajištěny látkou. V oblasti krku musíte ponechat místo volné od plenky, aby kočka mohla lék spolknout.

Nejpohodlnější je provést postup s asistentem, poté bude jedna osoba držet kočku a druhá bude krmit tabletu. Majitel si posadí zvíře na klín, mírně nakloní hlavu zvířete a otevře tlamu.

Tableta by měla být umístěna na kořeni jazyka. Poté jsou čelisti zvířete lehce stlačeny, aby vyvolaly polykací reflex.

Důležité! Anthelmintika by měla být kočkám podávána nalačno..

S injekční stříkačkou

Lék můžete své kočce podat pomocí dávkovače injekční stříkačky bez jehly. Proces podávání léku je jednoduchý:

1. Tableta se rozdrtí na prášek a smíchá se s vodou nebo mlékem.
  2. Výsledná směs se natáhne do injekční stříkačky.
  3. Kočka sedí majiteli na klíně zády k němu.
  4. Hlava zvířete je nakloněna nahoru. Nalijte lék do tváře, do mezery mezi zadními zuby.
  5. Po infuzi léku je stimulován polykací reflex.

Odčervení kočky pomocí injekční stříkačky

Použití pilulky (dávkovače tablet)

Tabletu můžete kočce podávat pomocí pilulky (speciální zařízení pro podávání léků). Navenek zařízení připomíná injekční stříkačku s gumovou špičkou, do které se vkládá tableta.

Jak se jednou provždy zbavit mravenců v bytě?

Princip činnosti je následující:

• otevřete tlamu zvířete;
  • zatlačte pilulku ke kořeni jazyka;
  • stiskněte píst, čímž tabletu vytlačíte;
  • zakryjte ústa a počkejte, až zvíře spolkne lék.

Škrabka je pohodlné zařízení, které chrání ruce majitele před ostrými zuby tvrdohlavého mazlíčka.

Zajímavý! Piller je možný dělat nezávisle. Chcete-li to provést, vzít běžná stříkačka, jehož průměr měl být stejný jako tablet. Odříznout horní okraj – škrabka připraven.

bezpečnostní opatření

Červi se vyskytují nejen u toulavých koček a zvířat, která chodí po ulici. K infekci vnitřními parazity může dojít i v případě, že mazlíček neopustí byt.

Způsoby infekce helminty:

• paraziti se přenášejí z kočky na kotě;
  • nosiči – ostatní zvířata žijící v domě;
  • helminty mohou lidé přinést na botách a oblečení;
  • konzumace kontaminovaného syrového masa a ryb;
  • blechy a klíšťata jsou často přenašeči.

Pokud vaše kočka vykazuje příznaky infekce hlísty, měli byste okamžitě kontaktovat veterináře – prohlédne zvíře a předepíše léky na léčbu.

Kočky je potřeba odčervovat jednou za 1-3 měsíce. Úplně první zákrok se provádí u kotěte před očkováním.

Důležité! Než dáte své kočce pilulky červi, musíte se ujistit, že zvíře je zcela zdravé.

Bez ohledu na typ anthelmintika je třeba dodržovat dvě základní pravidla:

1. Postupujte podle pokynů pro použití léku.
  2. Dávkování vypočítejte přesně podle hmotnosti zvířete.

Neměli byste kočce často podávat anthelmintické léky, abyste nepoškodili její zdraví.

Po zákroku musíte sledovat stav domácího mazlíčka. Při prvních známkách nepohodlí byste měli kontaktovat svého veterináře.

Co dělat, když vaše kočka vyplivne lék

Zoologové říkají: odmítnutí užít lék je naprosto normální reakcí zdravého zvířete, kterou je třeba akceptovat.

Pokud váš mazlíček kategoricky odmítá léky a vyplivne pilulky, můžete postup na krátkou dobu odložit. Počkejte, až se vaše kočka uklidní, než jí zkusíte dát lék znovu.

Také místo tablet můžete dát jinou formu léku: kapky, suspenze, pasty.

Odčervení koček - pozastavení

Tipy a životní triky pro majitele

Několik užitečných tipů pro usnadnění procesu:

• Pokud dáte kotěti tablety od raného věku, zvíře si postupně zvykne na postup a nebude se v budoucnu bránit takovým manipulacím.
  • Všechny „nástroje“ potřebné k odčervení by měly být připraveny předem, aby byly po ruce.
  • Speciální rukavice z tvrdého materiálu pomůže ochránit vaše ruce před ostrými kočičími zuby při otevírání tlamy.
Jaká by měla být vzdálenost od postele ke zdi?

Nakazit se červy je mnohem jednodušší, než se na první pohled zdá. Proto je prevence proti helmintům pro majitele koček nutností.

Jaký lék použít, vám řekne veterinář – může to být buď univerzální lék na všechny druhy parazitů, nebo úzce cílený (na jeden druh helmintů). Hlavní věcí je vybrat správnou léčbu včas, abyste udrželi zdraví vašeho domácího mazlíčka.

Více než polovinu problémů souvisejících se zdravím vašeho mazlíčka lze vyřešit na dálku: telefonicky nebo online korespondencí. Na webových stránkách veterinárního lékaře online můžete získat odbornou radu rychle a bez nutnosti navštěvovat veterinární kliniku. Cena služby: 399 rublů.