Jaké léky by měly být v lékárničce pro včely?

V dnešní době existuje velké množství léků používaných v boji proti nemocem včel. Pomáhají vyrovnat se s plísňovými infekcemi, parazity, zvyšují růst včelstev a kvalitu života hmyzu. Přečtením tohoto článku se dozvíte o nejoblíbenějších drogách a jejich použití.

včela na listu

Od askosferózy a aspergilózy

Ascosferóza a aspergilóza jsou houbová onemocnění, která se u hmyzu nejčastěji vyskytují na jaře a v létě.

Mezi léky, které lze použít k léčbě:

• Apiask. Používá se po skončení hlavního období sběru medu. Pro začátek se léčba provádí v 1 úlu, aby bylo možné pochopit reakci včel na lék. Plný výsledek je pozorován po 2-3 ošetřeních, mezi nimiž jsou přestávky 1 týden. Dostupné ve formě pásků, je třeba je upevnit v prostoru mezi rámy.
    Stojí to asi 50 rublů. Lavrasan a Mikosan mají podobné vlastnosti.
  • Apilinol. Aplikujte na podzim, když není plod. Před zpracováním se musíte ujistit, že úl je ve stínu a teplota v něm nepřesahuje 20 stupňů. Účinek lze dosáhnout při 2 ošetřeních s přestávkou 2 dny.
    Stojí 150 rublů.
  • Apit (talíře nebo pasta). Lze použít na jaře před sběrem medu. Přečištění se provádí po přečerpání produktu. Před použitím je třeba sáček rozstřihnout a položit na dno úlu. Počkejte 2 měsíce a pravidelně kontrolujte, zda produkt nepraská.
    Můžete si koupit za 80 rublů.
  • Askotsin TM “Eltos”. Během zpracování je třeba udělat přestávku v čerpání medu po dobu 2-3 týdnů. Použijte smícháním roztoku s vodou a postříkáním rámku obsazeného včelami. Provádějí se 2-3 ošetření s přestávkami 5 dnů.
    Prodává se za 70 rublů. Askool se používá podobným způsobem.
  • askostatin. Používá se k přípravě krmiva. Z 0,8 ml výrobku získáte 1 kg medovo-cukrového těsta. Brzy na jaře můžete včelám preventivně podat lék 1x. Jako prostředek k léčbě se lék používá až 5krát s přestávkami 7 dnů.

Léky na ascosferózu a aspergilózu

Z varroatózy

Projevuje se ve formě lézí klíšťat. Včelstva se léčí proti klíštěti jako profylaktický celek i jako léčba.

• Navrženo pro zlepšení imunity včel. 1 g drogy se zředí ve 100 ml vody a rámy se nastříkají. V období jaro-léto se užívá 4-5x s přestávkami 7 dní. Na podzim musíte rámy 1krát postříkat z preventivních důvodů.
    Stojí to asi 300 rublů.
  • Akarasan. Zpracování se provádí uprostřed jara. Proužky s aplikovaným léčivem se připevňují v poměru 1 proužek na 10 snímků. Poté se konec proužku zapálí a ihned uhasí, páska se ponechá v úlu 1 hodinu. Při těžkých lézích se včelstva zpracují asi 6x s přestávkami 7 dní.
    Stojí 70 rublů. Folbex se používá podobným způsobem.
  • Aqua-flo. 1 ml roztoku se zředí ve 100 ml vody. Úl se ošetří hotovým prostředkem pomocí injekční stříkačky.
    Cena do 200 rublů.
  • Bipin (Amitraz). 1 ml přípravku je třeba smíchat se 2 litry teplé vody. Jedinci nemocných včel se opatrně postříkají roztokem. 1. ošetření by mělo být provedeno ihned po ukončení sběru medu.

Po nějaké době, po použití léků, musíte úl prohlédnout, abyste odhalili mrtvá klíšťata.

Naučte se z videa účinný způsob léčby varroatózy včel:

Jaké rostliny by se neměly vyhazovat do kompostéru?

Z acarapidózy

Další onemocnění způsobené lézemi přenášenými klíšťaty. Jak léčit včely od klíštěte:

• Folbeks. Proužek drogy se zapálí a rychle uhasí. Během doutnání proužku se úl na 2 hodiny uzavře.
    Cena je asi 155 rublů. Ethyldichlorbenzilát a ethersulfonát se používají stejným způsobem.
  • Thedion. Tableta se zapálí a v doutnající formě se umístí do úlu, který se na 5 hodin uzavře. Je nutné provést 10 ošetření s přestávkami 1 den.
    Prodává se ve formě tablet a prášku. Cena závisí na formě vydání.

Od shnilého

Infekční onemocnění se léčí těmito prostředky:

metasulfan. K přípravě terapeutického činidla musí být 1 lahvička léku zředěna v 1 litru vody. Hotový výrobek je postříkán včelími úlovými rámky. Mezi ošetřeními je třeba udělat přestávky 4 dny.

Foulbrood u včel

Od nosematózy

parazitární onemocnění. Léčba se provádí pomocí těchto léků:

• Nosemalina. Používá se v teplém jarním období, kdy teplota vzduchu není nižší než 15 stupňů. 1 ml produktu se smíchá s 1 litrem cukrového sirupu. Hotový roztok je distribuován na rámy pomocí injekční stříkačky. Na 1 snímek by nemělo být vynaloženo více než 10 ml.
    Náklady nepřesahují 70 rublů.
  • Nosemapol. Používá se ke krmení. Přípravek je nutné nalít do krmítek nebo rozmístit po stěnách v úlech. Koncentrace je 1 g drogy na 2 litry cukrového sirupu. U závažných infekcí se léčba provádí 2krát s přestávkami 5 dnů.
    Cena je 50 rublů.
  • Nosemacid. K dispozici jako světle žlutý prášek. Používá se jako potrava pro včely. 1 balení je určeno na 5 kg cukrovo-medového těsta. Na 1 včelstvo by mělo připadnout 250 g výsledné hmoty. Sirup si můžete připravit i v koncentraci 1 balení na 10 litrů. Zpracování se provádí s přestávkami 5 dnů.
    Bude to stát 30 rublů.
  • Fumagillin-B. Ze 4 g výrobku se připraví 1 kg cukrovo-medového výrobku, který se rozdělí na 500 g na 1 infikovanou rodinu. Toto musí být provedeno před 1. letem. Po letu je lepší připravit zálivku v množství 2 g na 1 litr sirupu. Každé 3 týdny musíte včelám nakrmit 250 ml přípravku.

K léčbě virových onemocnění

U virových infekcí jsou účinné léky:

• Viran. Zpracování by mělo být prováděno v období jarního oteplování. 5 mg produktu by mělo být smícháno s 1 litrem cukrového sirupu. Nemocná včelí rodina je zpracována 4krát s přestávkami 7 dní. Na jeden úl se aplikuje 500 ml.
    Cenu je potřeba potvrdit.
  • Endoglukin. 1 lahvička léku by měla být rozpuštěna v 500 ml vody. K výslednému produktu se přidá 0,3 g hořčíku. Roztok se postříká plásty, na kterých sedí včely. Na 1 rodinu potřebujete utratit 40 ml. Proceduru opakujte 5x s přestávkami 1 týdne.
    Cena je 350 rublů.
  • Loseval. 5 ml léku se smíchá s 1 litrem sirupu. Na 1 hnízdní rám by se mělo nastříkat asi 40 ml. Mezi ošetřeními jsou 1 týdenní přestávky.
    Stojí 120 rublů.

Nemocné včely jsou umístěny v podmínkách se zlepšenou údržbou a lepším krmením.

Průjem u včel

Při rojení

V tomto případě můžete použít léky:

• Apisol. Používá se v případě transplantace včelí matky nebo při spojení více rojů bezprostředně před zákrokem. Má uklidňující účinek. Prostředek je nutné smíchat s vodou v poměru 1 ku 4. Postřik úlu probíhá zevnitř.
    Stojí 400 rublů.
  • beeboost. Prodává se ve formě trubice, ve které je umístěn děložní feromon. Používá se, když je potřeba vyměnit včelí matku. Zkumavka se musí otevřít a umístit do úlu na 4 týdny.
    Cena je 150 rublů.
  • SchwarmLockmittel.Potřebné k přilákání včelích rojů. Malé množství přípravku se nanese na vatový tampon, načež se potomek zpracuje uvnitř i vně úlu. Po dešti je třeba úl znovu ošetřit venku.
Ořech Krasnodarets - popis odrůdy, charakteristika

Stimulační léky

Používají se následující prostředky:

• Salvolat. Pomáhá urychlit chov. Přidává se do potravy pro včely. Aplikace se provádí uprostřed jara. Je vhodné to udělat večer, protože lék může u včel vyvolat nadměrnou vzrušivost. 1 litr cukrového sirupu představuje 1 lžičku. zařízení.
    Stojí 500 rublů.
  • ApiVir. Může být použit nejen jako stimulant, ale také jako terapeutický prostředek. Kromě toho se používá jako antivirotikum. Rozpouští se v cukrovém sirupu, poté se používá k postřiku hnízdních rámků.
    Stojí 100 rublů.
  • Aquafeed. Vhodné pro použití po celý rok. Ale nejlepších výsledků lze dosáhnout, pokud se včelám podá droga před přípravou na zimování. Obsahuje užitečné látky a vitamíny nezbytné pro plnohodnotný život včel. 1 sáček léku se smíchá s 10 litry vody a podává se hmyzu jako nápoj.
    Můžete si koupit za 50 rublů.

Jak se zbavit nemocí včel ve včelíně, naučte se z videa:

Pro dezinfekci

Populární prostředky jsou:

• Api-Helacid. Pomocí drogy se zpracovává úl a všechny prostředky používané ve včelařství. Roztok se rovnoměrně rozdělí na povrchy, poté se úl na 15 minut uzavře. Poté musíte zajistit plné větrání. Doporučuje se provádět zpracování při kladné teplotě.
    Droga se prodává za 250 rublů.
  • Dezinfekce. Snadná distribuce díky rozprašovači. Po zpracování musí být úl uzavřen na 1 hodinu, celý inventář zabalit průhlednou fólií. Pokud je znečištění silné, měl by se čas prodloužit o dalších 30 minut. Bezpodmínečně musí být úl větrán.
    Cena produktu je 150 rublů.
  • ApiArgol. Vytvořeno na bázi extraktu propolisu a iontů stříbra, které dodává produktu vysokou účinnost. Umožňuje vyrovnat se s většinou bakterií a virů. Po nastříkání produktu na špínu musíte počkat 15 minut.
    Stojí to asi 500 rublů.

Bezpečnostní opatření při aplikaci

Mezi preventivními opatřeními, která je třeba vzít v úvahu:

Aby se zabránilo kontaminaci, je nutné provést ošetření lékem před nebo po odběru medu.

Pozorování včelího roje

Seznam zakázaných drog

Léky, které se nedoporučují k léčbě včel kvůli jejich zvýšené toxicitě, jsou:

Fumagillin-DCG. Maďarská droga s tímto názvem je zakázána.

K použití je vhodný lék Fumagillin-B vyráběný v Kanadě.

S opatrností je nutné včelám podávat jakákoli antibiotika, protože mohou negativně ovlivnit kvalitu vyrobeného medu. V mnoha evropských zemích jsou antibiotika pro léčbu včel zakázána.

Výhody cherry rajčat a jejich poškození pro tělo: popis, složení, vitamíny, vlastnosti sladkých čerstvých a sušených rajčat a jaká jsou nebezpečí, existují nějaké kontraindikace?

K výběru léku pro léčbu včel je třeba přistupovat s mimořádnou opatrností, aby nedošlo k poškození hmyzu a nezkazila se kvalita medu. Jako preventivní opatření musíte pečlivě dodržovat pokyny a používat ochranné prostředky.