Jaké očkování musí mít pes?

Při přijímání zvířete do domu je důležité, aby majitel věděl, jaká očkování jsou psům podávána a v jakém věku. Koneckonců, zdraví a dlouhověkost psa přímo závisí na majiteli. Očkování byste neměli zanedbávat – je snazší očkovat svého milovaného mazlíčka jednou ročně, než jej později léčit ze všech druhů infekcí.

Očkování psů

Co je očkování a proč se provádí

Vakcína není lék, obsahuje oslabené nebo usmrcené patogeny různých infekčních chorob. Jakmile se dostanou do těla psa, vyvolají zvláštní imunitní reakci, během níž se vytvářejí protilátky proti infekčním agens.

• během procházky;
  • v kontaktu s jinými zvířaty;
  • při interakci s domácími mazlíčky.

I sám majitel si může přinést patogen z ulice na vlastních botách, protože mnoho virů je vysoce odolných vůči vlivům vnějšího prostředí. Někteří majitelé si myslí, že z vakcíny může pes onemocnět. To je zásadně špatně. Vakcína sama o sobě onemocnění nezpůsobí, může být způsobeno nesprávným a opožděným očkováním. Jaké očkování a kdy tedy provést, vám vždy řekne veterinář.

Není nutné očkovat zvíře svépomocí, mimo kliniku – lékař, předepisující vakcínu, zohledňuje stav psa, jeho věk a fyziologii.

To je také důležité, protože pokud je plánováno, že se zvíře zúčastní soutěží nebo jej jednoduše vezme ze země, bude zapotřebí mezinárodní standardní veterinární psí pas. Vystavuje všechna dodaná očkování s datem, razítkem a podpisem lékaře veterinární kliniky.

Proti jakým nemocem se psi očkují?

Vakcíny: Nobivak (Nizozemsko) a Eurikan (Francie)

• Nobivak (Nizozemsko);
  • Eurican (Francie).

Jsou vysoce účinné a mají minimální riziko nežádoucích účinků. Vakcína se obvykle podává subkutánně nebo intramuskulárně do kohoutku nebo do stehna. V místě vpichu se někdy může vytvořit otok nebo zatvrdnutí, které po několika dnech zmizí, aniž by vyžadovalo zvláštní léčbu. Vakcíny jsou polyvalentní (od několika onemocnění) a monovalentní (od jednoho onemocnění) a jsou označeny různými latinskými písmeny. Vakcíny pro štěně jsou označeny jako Puppy.

očkování štěněte

• hepatitida (H);
  • mor masožravců (D);
  • parvovirová enteritida (P);
  • leptospiróza ((Lepto);
  • parainfluenza (Pi); (R).

Některé kliniky používají polyvalentní vakcíny ruské výroby – Biovac; Multikan; Dipentovac; Polivak TM. Stejně jako komplexní zahraniční přípravky – Hexadog (USA-Francie); Duramun (USA); Vanguard (Belgie); Primodog (Francie).

Jaké plemeno hus je nejlepší chovat na maso?

Kdy očkovat

• v případě prodeje štěněte do dvou měsíců věku;
  • pohybující se;
  • v krajně nepříznivé situaci pro virovou infekci.

Poté naočkujte štěňata ve věku 4 týdnů. Jaké očkování se psem v těchto případech udělat – rozhodne veterinář. Někdy se očkují čtyřtýdenní štěňata, pokud neexistuje záznam o tom, zda byla jejich matka očkována. Očkovací schéma pro psy podle standardního schématu je uvedeno v tabulce níže.

Očkovací tabulka pro štěňata a psy podle věku

Další přeočkování se provádí za rok, na základě data poslední vakcinace. Dospělým psům, kteří dříve nebyli očkováni, je okamžitě aplikována komplexní vakcína, kterou většinou dobře snášejí. Psy trpasličích plemen se doporučuje očkovat proti vzteklině odděleně od komplexní vakcíny s odstupem 2-3 týdnů.

Jak často psa očkovat, je také otázkou zájmu majitele. Účinek vakcíny trvá 12 měsíců, poté začne imunita slábnout. Proto musí být pes po celý život každoročně přeočkován.

očkování dospělých psů

Podmínky přípravy na očkování

1. Týden před očkováním mazlíčka je potřeba zbavit ho všech parazitů – blech, klíšťat a hlavně červů. Přítomnost parazitů nebo onemocnění výrazně oslabuje imunitní systém psa, takže vakcína jednoduše „nezabere“. Psa můžete odčervit léky jako Drontal, Decaris nebo Vermox, dávka se vypočítává v závislosti na hmotnosti zvířete. Pokud jsou doma další psi, pak se pro účely prevence provádí odčervení i u nich;
  2. Štěňata před prvním očkováním by neměla být venčena. Ale pokud se nemůžete dočkat, až to uděláte, můžete jej na chvíli vzít na ulici v náručí, aniž byste jej v žádném případě nespouštěli na zem;
  3. Pokud se objeví poruchy trávení, nebo pes vypadá malátně a nešťastně, odmítá žrát, pak je nutné informovat lékaře před očkováním. Je také nutné varovat, pokud je pes náchylný k alergiím.

Těhotné ženy jsou očkovány opatrně, protože existuje názor, že živé kmeny virů mohou procházet placentou a nepříznivě ovlivnit plod. Ale vakcíny s usmrcenými patogeny byly testovány a mohou být použity v případě nouze. Estrus není kontraindikací očkování, protože jde o fyziologický proces.

Vakcíny s usmrcenými patogeny

Po očkování

• vykoupat psa ;
  • zatížení zatížení;
  • umožnit kontakt s ostatními domácími zvířaty, která jdou ven.
Jak odstranit zápach ze žumpy v soukromém domě?

První týden můžete pejskovi měřit teplotu. Pokud stoupne o 0,5 stupně od obvyklé normy, je nutné o tom informovat veterináře. Je-li taková možnost, pak je lepší psa během karantény nevenčit nebo ho na krátkou dobu vytáhnout bez puštění vodítka. Samostatně o kapkách Ciprovet pro psy.

Dnes mnoho klinik poskytuje služby doma, takže není nutné brát psa na veterinární kliniku – lékař zvíře vyšetří a provede potřebná očkování. Jediné, čím se v tomto případě řídit, je doložení očkování.

Nyní si přečtěte:

O autorovi: Anna Mikhailovna Tarasova

Moje specializace je chirurgie a veterinární medicína pro psy a exotické mazlíčky, dále se věnuji terapii a radiologii. Více se o mně dočtete v sekci “O nás”.