Jaké vitamíny bych měl užívat, abych měl vlasy husté?

Pokud zjistíte, že na hřebeni zůstalo příliš mnoho vlasů, nespěchejte s panikou. Zdravé tělo ztrácí stovky vlasů každý den. Pokud denní „padání vlasů“ překračuje normu, je třeba hledat příčinu. A abyste neztráceli čas při hledání, vezměte si alespoň vitamíny, které stimulují růst vlasů.

Jak poznáte, že vaše vlasy potřebují pomoc?

Všechny příčiny vypadávání vlasů lze rozdělit do dvou velkých skupin.

První je přecitlivělost na testosteron. Právě vliv mužského pohlavního hormonu způsobuje androgenní alopecii – mužskou plešatost, která bohužel často postihuje ženy. V tomto případě se vlasy ztenčují především na spáncích a poté na temeni. U žen dosahuje vypadávání vlasů v důsledku androgenní alopecie jen málokdy stejně katastrofálních rozměrů jako u mužů, většinou je chrání ženské hormony, ale prořídnutí vlasové linie stačí na spoustu potíží.

Vypadávání vlasů v důsledku zvýšené citlivosti vlasových folikulů na hormony nezastaví žádné vitamíny, šampony ani masky. Jediným spolehlivým lékem jsou léky, které zcela blokují účinek hormonů na vlasové folikuly. Takové prostředky budete muset používat po celý život.

Druhou skupinou příčin vypadávání vlasů jsou stavy, kdy je narušena normální výživa kořínků. To může být:

  • nedostatek bílkovin ve stravě. Vlasy jsou ve své struktuře především bílkoviny a tělo potřebuje stavební materiál, aby vytvořilo hustý a silný vlas. Pokud není dostatek bílkovin, tělo je pošle k jiným účelům. Například pro zajištění normálního fungování enzymů, pro stavbu kostí, vazů a svalů – jedním slovem pro vše, co je nezbytné pro každodenní přežití;
  • nedostatek vitamínů a minerálů v těle (hypovitaminóza). Podle studií minimálně 40 % žen ve velkých městech postrádá ve stravě alespoň jeden vitamín [1] , zhruba třetině dva a více vitamínů [2] . Riziko nedostatku vitamínů a minerálů se zvyšuje u lidí trpících onemocněním gastrointestinálního traktu, dysbakteriózou, protože právě v žaludku a střevech se vitamíny vstřebávají a částečně syntetizují. Také lidé, kteří drží diety, zvláště ty vytvořené pro extrémně rychlé hubnutí, často trpí hypovitaminózou;
  • zánětlivé procesy pokožky hlavy. Jedním z nejčastějších problémů je seboroická dermatitida, která postihuje 11,8 % populace [3] . Kromě toho se mohou stát příčinou vypadávání vlasů ekzém, lupénka, plísňové kožní léze (lišejníky);
  • chronický stres. Za prvé způsobuje hormonální nerovnováhu, která ovlivňuje růst vlasů. Za druhé, s chronickým stresem se zvyšuje potřeba těla vitamínů a minerálů, což může vést k hypovitaminóze i při relativně kompletní stravě;
  • hormonální změny po porodu. Během těhotenství se zvyšuje aktivita vlasových folikulů. Po porodu, kdy se hormonální rovnováha opět změní, se některé cibulky „probuzené“ v těhotenství vrátí do klidového stavu, což se projeví aktivním „vypadáním vlasů“ asi tři měsíce po porodu. To je normální proces, neměli byste kvůli tomu panikařit;
  • onemocnění endokrinního systému: snížená funkce štítné žlázy, diabetes mellitus.
READ
Jak doma uchovat řepu a mrkev na zimu?

Test vypadávání vlasů

Jak vidíte, většina problémů, které způsobují vypadávání vlasů, spočívá v nedostatku vitamínů nebo stopových prvků.

Jak fungují vitamíny pro růst vlasů

Specializované vitamino-minerální komplexy (VMC) pro růst vlasů dodávají tělu látky potřebné pro husté a krásné vlasy.

  • vitamin A zlepšuje regeneraci tkání, včetně pokožky a vlasových folikulů, snižuje šupinatění kůže.
  • vitamin C normalizuje metabolismus železa, posiluje stěny cév, udržuje zdravou pokožku.
  • Vitamin V5 (kyselina pantotenová) urychluje regeneraci. Při nedostatku tohoto vitamínu může být narušen růst vlasů, mohou se objevit předčasné šediny.
  • Vitamin B6 podporuje normální činnost nervové soustavy, optimální stav pokožky, vlasů, nehtů.
  • Biotin přispívá k udržení optimálního metabolismu v pokožce, vlasech a nehtech.
  • Zinek zlepšuje vstřebávání vitamínu A, stimuluje regeneraci pokožky a vlasů.
  • selen – známý antioxidant, pomáhá bojovat proti stresu.
  • Chrome přispívá k normalizaci hladiny cukru v krvi, metabolismu lipidů, stimuluje růst vlasů a nehtů.
  • Měď zabraňuje hladovění orgánů a tkání kyslíkem, posiluje stěny cév. S jeho nedostatkem je možný vývoj raných šedých vlasů.
  • Mangan normalizuje metabolismus sacharidů a lipidů, účastní se imunitních reakcí, syntézy melaninu (pigmentu, který udržuje normální barvu vlasů).
  • Inositol posiluje imunitní systém, stimuluje duševní činnost a paměť. Zlepšuje pleť. Posiluje vlasové folikuly, zabraňuje vypadávání vlasů, odstraňuje suchost a lámavost.

Ukazatele, kterými se řídit při výběru vitamínového komplexu pro vlasy

Většina výrobců z opatrnosti doporučuje 30denní kúru užívání vitamínů. Ale vzhledem k délce růstového cyklu vlasů je nejlepší užívat vitamín-minerální komplex alespoň tři měsíce po sobě.

Nejlepší vitamíny na vlasy: top 5 hodnocení

Sestavili jsme seznam nejoblíbenějších vitamínových a minerálních komplexů určených ke kompenzaci chybějících živin v těle, které zajišťují zdraví a krásu vlasů. Níže naleznete jejich popis, sestavený v souladu s pokyny oficiálně registrovanými ve státním rejstříku.

Alerana® [4]

Produkt tuzemské společnosti JSC “Vertex”. Vitamínový a minerální komplex* obsahuje dva vzorce – “Den” a “Noc” [5], vybrané s přihlédnutím k denním výkyvům potřeby vitamínů a stopových prvků a také s přihlédnutím ke kompatibilitě složek.

Formule “den” (tablety o hmotnosti 585 mg)

Formule “Noc” (tablety o hmotnosti 570 mg)

Vitamíny

Vitamíny

Vitamin C (kyselina askorbová)

Vitamin V5 (kyselina pantotenová)

Vitamin E (tokoferol)

Vitamin B2 (riboflavin)

Vitamin V6 (pyridoxin)

Vitamin B1 (thiamin)

READ
Kolik lžic soli a cukru na třílitrovou sklenici rajčat?

Vitamin B7 (Biotin)

Vitamin B9 (kyselina listová)

Vitamin B12 (kyanokobalamin)

Vitamín D3 (cholekalciferol)

Minerální látky

Minerální látky

Na první pohled vypadá složení drogy zajímavě. Ale pozorným čtením dávek můžete vidět, že množství vitamínů B není indikováno konkrétní hodnotou, ale ve formě rozsahu. To vyvolává logickou otázku: proč mají vitamino-minerální komplexy jiných výrobců standardizované dávkování, zatímco tento má „plovoucí“?

Dále jsou ve výrobku vitamíny B1, B9, B5, B2, B6, B7, B12 v dávkách odpovídajících hornímu přípustnému množství stanovenému Rozhodnutím Komise pro celní unii ze dne 28. května 2010 č. 299 „K žádosti sanitárních opatření v celní unii“ [ 6]. Vzhledem k tomu, že určité množství vitamínů člověk přijímá s jídlem, lze se jejich nadměrného příjmu do těla obávat. To je přijatelné při léčbě lékařem diagnostikovaného nedostatku vitaminu, ale Alerana® je doplněk stravy, nikoli lék určený k léčbě hypovitaminózy.

Užívejte jednu tabletu ráno a večer. Doporučená délka kurzu je 30 dní, opakování kurzu je přípustné až třikrát ročně.

Lék je kontraindikován u dětí do 14 let, během těhotenství a kojení, jakož i v případě individuální nesnášenlivosti složek.

Cena balíčku je od 650 rublů, balení obsahuje 60 tablet a je navrženo tak, aby bylo možné užít do jednoho měsíce.

BIOLOGICKY AKTIVNÍ DOPLNĚK. NENÍ LÉKEM. Před použitím se doporučuje poradit se s lékařem.
* Číslo biologicky aktivního doplňku stravy Alerana® v Registru státních registračních osvědčení společnosti Rospotrebnadzor je RU.77.99.11.003.Е.000707.02.18, datum registrace je 20. února 2018.

“Perfectil Tricholodzhik” [7]

Vitaminový a minerální komplex* pro zlepšení růstu vlasů a nehtů. Vyrobeno britskou společností Vitabiotics Ltd. Složení doplňku stravy:

“Perfectil Tricholodzhik” č. 60 (tablety o hmotnosti 986,0±99,0 mg)

Jaké vitamíny pomáhají proti vypadávání vlasů?

Všimli jste si, že vybíráme šampon, který nás nejvíc uráží? Tento vtip je jen částí vtipu. Mnoho lidí považuje své vlasy za mdlé a lámavé, slabé a bez života, přesně jak to říkají etikety na vlasové péči. Ale bohužel šampony a kondicionéry nemohou situaci ovlivnit.

Proč závisí tloušťka vlasů? Samozřejmě z genetiky, ale nejen z ní. Hormonální nerovnováha, stres, některá vnitřní onemocnění, časté barvení jsou jen některé z důvodů vypadávání vlasů. Poměrně často je řídnutí vlasů také důsledkem nedostatku vitamínů a mikroelementů.

READ
Proč jsou šafránové mléčné čepice považovány za královské houby?

Jak všichni víme z kurzu školní biologie, vlasy se tvoří z folikulů. Probíhají v nich složité biochemické procesy, na kterých přímo závisí vzhled a tloušťka účesu. Tyto procesy ovlivňuje mnoho faktorů, včetně toho, jak pestrá a vyvážená je strava člověka. Pokud je nedostatek určitých látek, vlasy začnou aktivně vypadávat a folikuly přejdou do „režimu spánku“.

Jak zastavit vypadávání vlasů

Před zahájením vitaminové terapie v naději, že se vaše vlasy vrátí do původní tloušťky, pokud bylo ztenčení skutečně významné, musíte se poradit s lékařem, abyste vyloučili vážné zdravotní problémy. Pokud se žádné nenajdou, stojí za to přehodnotit jídelníček přidáním potravin obsahujících vitamíny B, dále A, C, D, E, železo, zinek, měď, síru, hořčík, jód, Omega-3 a bílkoviny. Možná jich při hubnutí nemáte dostatek nebo prostě dáváte přednost rychlému občerstvení před zdravým stravováním? Je čas změnit priority, protože nedostatkem těchto látek trpí nejen vlasy!

Možností pro líné je kurz vitamín-minerálních komplexů. Některé jsou navrženy speciálně pro podporu zdravé pokožky, nehtů a vlasů. Ale je lepší zjistit, co přesně tělu chybí a pokusit se nedostatek těchto látek nahradit. Můžete předpokládat nedostatek jednoho nebo druhého mikroelementu analýzou vašich chuťových preferencí a základu vaší stravy.

Jaké vitamíny užívat při vypadávání vlasů

vitamin A obsahuje hlavní složku pro stavbu vlasů – keratin. Pomáhá také obnovit poškozené vlasy, hydratuje epidermis a bojuje proti odlupování pokožky, díky čemuž jsou vlasy krásnější a lesklejší. Vitamín A v kapslích užívám perorálně a používám ho také jako složku výživných masek. Zde je však důležité znát míru a nepřekračovat dávkování uvedené v návodu. V opačném případě můžete nejen zhoršit vypadávání vlasů, ale také poškodit tělo jako celek. Hlavní zdroje vitamínu A: játra, máslo, vaječný žloutek, losos, rybí tuk, mrkev, dýně, celer, paprika a brokolice.

Vitamíny skupiny B aktivovat průtok krve do vlasových folikulů, normalizovat metabolismus a stimulovat růst vlasů a také zabránit vypadávání vlasů. Nejdůležitější vitamíny pro zdraví vlasů jsou B2 (riboflavin), B3 (kyselina nikotinová), B5 (kyselina pantotenová), B7 (biotin), B9 (kyselina listová), B12 (kyanokobalamin). Nedostatek posledně jmenovaného je často pozorován u veganů, protože jej lze získat pouze z živočišných produktů. Další vitaminy skupiny B jsou také obsaženy v celozrnných cereáliích, tmavé zeleni a ořeších.

READ
Jak zasadit tulipány na vynucení?

В itamín C podílí se na syntéze kolagenu, napomáhá trávení železa a chrání tělo před oxidativním stresem. Je obsažen v citrusových plodech, sladké paprice, mnoha bobulích, brokolici, špenátu a šípcích.

Nedostatek vitaminu D může vést ke ztrátě vlasů. Jeho nedostatek, někdy značný, se přitom vyskytuje téměř všude. Tento vitamín je syntetizován v lidském těle pod vlivem ultrafialového záření. Můžete ho také získat z potravin, včetně tresčích jater, hub, mléka a vaječných žloutků. Nejčastěji je však pro udržení normální hladiny vitaminu D nutné jej dodatečně konzumovat, nejlépe po absolvování příslušného testu a konzultaci s lékařem: při silném nedostatku nebudou mít preventivní dávky účinek a předávkování přinese spoustu vedlejších účinků.

Vitamin E zlepšuje výživu folikulů, zpomaluje vypadávání vlasů a urychluje růst vlasů. Hodně je ho v mandlích, piniových oříšcích, avokádu, olivovém a dalších olejích.

Poměrně častou příčinou vypadávání vlasů je chudokrevnost, proto je důležité hladinu kontrolovat. železa v těle a rychle kompenzovat nedostatek. Hlavní zdroje železa: játra, červené maso, hořká čokoláda, tofu, korýši.

Hovězí játra, kuřecí srdce, semínka, ořechy a kakao obsahují další důležitý prvek pro zdravé vlasy – zinek. Při jeho nedostatku se brzy objevují šedé vlasy a dochází k vypadávání vlasů.

Skvělé zdroje fosfor a vápníkMaso, ryby, vejce, mléko a obiloviny jsou považovány za důležité mikroelementy pro zdraví vlasů.

Stimuluje tvorbu kolagenu a zvyšuje jeho pevnost a pružnost křemík. Je ho hodně v obilovinách, fazolích, ořeších a semenech.

Hořčík přispívají k lepší výživě vlasů a zlepšují jejich strukturu, zabraňují řídnutí a vypadávání a zároveň zvyšují odolnost vůči stresu, čímž eliminují jeden z faktorů, který vypadávání vlasů vyvolává. Nedostatek hořčíku můžete kompenzovat zařazením ořechů, semínek, otrub, fazolí a datlí do jídelníčku.

Jod je důležitý pro správnou funkci štítné žlázy, je známo, že ovlivňuje různé procesy v těle, včetně zdraví a vzhledu vlasů.

Je důležité pochopit, že vitamíny a mikroelementy nejsou všelékem. Mohou pomoci zlepšit stav vlasů v případech, kdy je vypadávání vlasů způsobeno nedostatkem vitamínů, je důsledkem stresu (pokud je samozřejmě eliminován samotný provokující faktor) nebo předchozího onemocnění, včetně COVID-19. Ale zpomalit androgenní alopecii s jejich pomocí je nemožné. V tomto případě mají trichologové další prostředky, které budete muset neustále používat.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: