Kočka svědí až boláky na krku, ale nejsou tam blechy – jak léčit

Kočky jsou čistotná zvířata. Velmi často se olizují a svědí. Je důležité pochopit, kdy jejich chování může být důvodem k obavám.

Kočka svědí

Příčiny svědění

Pokud kočka příliš často svědí, na kůži se objevují rány a záněty. Chcete-li zjistit příčinu podráždění kůže, neměli byste odkládat návštěvu veterináře. Nejčastější příčiny svědění, jiné než blechy, jsou:

;
  • svrab, kožní onemocnění, jiné plísňové infekce;
  • vnější paraziti: vši, vši, ušní roztoči;
  • bodnutí hmyzem (včely, vosy, brouci, mravenci);
  • alergické reakce;
  • onemocnění uší;
  • psychosomatické faktory;
  • hormonální nerovnováha, problémy s nadledvinami a štítnou žlázou;
  • otitis; .

Důvody infekce

Nejčastějšími provokatéry svědění jsou kontakty s jinými zvířaty. Nejčastěji k takovému neklidnému chování dochází po odchodu s kočkou do venkovského domu, venkovského domu nebo přírody. Při kontaktu s nemocným zvířetem se domácí mazlíček může nakazit ušními roztoči, kožním onemocněním, svrabem a plísňovými chorobami.

Aby se zabránilo infekci, je nutné před výjezdem do přírody nasadit kočce obojek proti blechám nebo aplikovat speciální kapky do kohoutku.

Ale i když domácí mazlíček neopustil byt, patogenní mikrobi a paraziti se mohou dostat do domu na botách a oblečení majitelů, s květinami, zeleninou a ovocem a dalšími zvířaty, jako je pes.

Změna potravy, výskyt nových kvetoucích rostlin v bytě, obojek proti parazitům, očkování může způsobit alergické reakce u domácího mazlíčka. Je třeba si uvědomit, že některá plemena mají zvýšený sklon k alergiím a mohou reagovat i na výměnu podestýlky.

Vzhled nových domácích mazlíčků nebo neobvyklých lidí v rodině často vyvolává u kočky nadměrnou úzkost, která může být doprovázena nervovými projevy, včetně neustálého škrábání a olizování.

diagnostika

Pokud kočku silně svědí, ale nejsou blechy, je nutné neprodleně pátrat po příčině. Nejprve byste měli navštívit veterinární kliniku, protože existuje mnoho faktorů, které způsobují takové chování mazlíčků, a pouze odborník stanoví přesnou diagnózu.

1. Veterinář určitě sepíše podrobnou anamnézu onemocnění – zjistí věk kočky, její životní styl, zjistí, kdy vrcholí reakce a intenzita svědění, zda byla provedena protiblechová léčba a odčervení, kolik má času. uplynulo od posledního očkování.
  2. Prozkoumejte oblasti podráždění, abyste určili typ kožní reakce – identifikace alopecie, plaků, vředů, granulomů. Zvláště pečlivě kontrolujte zvukovod a prostor mezi prsty – nejčastější místa alergií.
  3. Pro zjištění kožního onemocnění nebo dermatitidy veterinární lékař provede testy: česáním, odebráním seškrabu z kůže na mikroskopické vyšetření, test lepicí páskou (na vši, ušní maz), vyšetření ušního mazu na zjištění ušních roztočů, cytologické vyšetření stěrů.
Jak se dostat do botanické zahrady Aptekarsky Ogorod?

Co je nebezpečné svědění

Po určení faktorů, které způsobily podráždění kůže, veterinární lékař předepíše léčbu. Pokud svědění doprovází jakékoli onemocnění a je zjištěno, je třeba okamžitě zahájit terapii, aby se zabránilo rozvoji komplikací a infekce člověka.

• Svrab, lišaj, plísňové infekce (trichofytóza, lišaj) ​​způsobují nejen zalesňování a způsobují velké starosti kočce, ale mohou se přenést i na člověka.
  • Klíšťata, vši, vši, jiní vnější parazité mohou kromě vypadávání vlasů vést k sekundární infekci.
  • Potravinové alergie, reakce na pyl rostlin, léky a chemikálie pro domácnost mohou vést k angioedému a smrti kočky.
  • Pokud zvíře ztrácí hodně srsti a dochází k podráždění kůže v důsledku psychického stresu, musí být přijata naléhavá opatření ke zmírnění úzkosti. Jinak kočka hubne, nastupuje vyčerpání a dystrofie, může zemřít.
  • Pokud jsou svědění a plešatost způsobeny hormonálními příčinami, kočka často potřebuje celoživotní terapii, aby mohla normálně fungovat.
  • Když kočka neustále škrábe uši, kůže uvnitř ušních průchodů a kolem nich je pokryta ranami a vředy, začíná hnisání. Ušní roztoč nebo bakteriální infekce musí být odstraněny, aby se zvíře zbavilo bolesti, tento stav může vést k hluchotě nebo smrti v důsledku zánětu mozku.

Když kočka běhá, olizuje, svědí a je neklidná, může se klidně stát, že takto reaguje na kousnutí nějakého hmyzu. Měli byste ji pečlivě prozkoumat, najít a ošetřit ránu.

Doporučení veterináře

Abyste ochránili svého mazlíčka před mnoha nepříjemnými nemocemi, měli byste dodržovat jednoduchá pravidla: