Nosemacid pro včely: návod

Návod k použití “Nozemacid”, připojený k léku, pomůže určit načasování léčby hmyzu z invazivní infekce. Udává, v jaké dávce se má lék použít k léčbě nebo prevenci infekce. Stejně tak doba použitelnosti a složení léku.

Jaké je nebezpečí infekce

Původcem nosematózy je mikroskopická intracelulární mikrosporidie Nosema apis (nosema), která parazituje v konečníku hmyzu, postihuje podčelistní žlázy, vaječníky a hemolymfu.

Pozornost! Nosemóza ohrožuje pouze dospělé (včely, trubci), nejvíce infekcí trpí děloha.

Mikroorganismus na buněčné úrovni tvoří spory potažené polysacharidem obsahujícím dusík (chitin), díky ochranné funkci si zachovává dlouhodobou životaschopnost mimo tělo hmyzu. Spolu s výkaly se dostává na stěny úlu, plástve, med. Při čištění buněk, při použití včelího chleba nebo medu, se výtrusy dostanou do těla včely, přemění se v nosemu a ovlivňují střevní stěny.

• tekutá stolice hmyzu na rámcích, stěnách úlu;
  • včely jsou letargické, neschopné;
  • zvětšení břicha, vibrace křídel;
  • vypadnutí z let.

Úplatek pergy klesá, mnoho včel se do úlu nevrátí. Královna přestane klást vajíčka. Dítě není plně krmeno kvůli nemoci včel zodpovědných za tuto funkci. Roj slábne, bez ošetření včely hynou. Infikovaná rodina představuje hrozbu pro celý včelín, infekce se rychle šíří. Sklizeň medu se snižuje na polovinu, jarní úhyn může být 70 % roje. Přežívající hmyz je infikován, nelze jej použít k posílení jiné rodiny.

Přípravek nové generace pro včely “Nosemacid”

“Nosemacid” je prostředek nejnovější generace invazivní, antibakteriální povahy. Používá se k prevenci a léčbě nosematózy u včel a jiných infekcí.

“Nozemacid”: složení, forma uvolňování

Hlavní účinnou látkou v kompozici je furazolidon, patří do skupiny nitrofuranů, má antimikrobiální účinek. Pomocné složky Nosemacidu:

• nystatin;
  • oxytetracyklin;
  • metronidazol;
  • Vitamin C
  • glukóza.

Antibiotika, která tvoří lék, zastavují růst kolonií patogenních hub, mezi které patří Nosema apis.

Farmaceutický průmysl vyrábí produkt ve formě tmavě žlutého prášku. Lék je balen v polymerových lahvích o hmotnosti 10 g. Množství “Nozemacidu” je určeno pro 40 aplikací. Používá se k léčbě ve velkých včelnicích s masivní infekcí včel. Menší objem – 5 g, baleno ve fóliovém sáčku na 20 dávek. Používá se pro jednotlivá ložiska nebo jako prevence šíření infekce do dalších rodin.

Jemná prvosenka v zahradě: rysy rostoucí dubové sasanky

Farmakologické vlastnosti

Lék “Nosemacid” se širokým spektrem účinku. Furazolidon v kompozici narušuje dýchání mikrosporidií na buněčné úrovni. Vyvolává inhibici nukleových kyselin, v procesu je poškozen ochranný obal mikroorganismu, uvolňuje minimální koncentraci toxinů. Růst patogenní mikroflóry v konečníku hmyzu se zastaví.

Antibiotika (oxytetracyklin, nystatin, metronidazol) mají antifungální, antibakteriální účinek. Zničte buněčnou membránu parazitické houby, což vede k její smrti.

“Nosemacid”: návod k použití

Návod k použití přípravku “Nozemacid” obsahuje úplný popis inovativního léku:

• složení;
  • farmakologický účinek;
  • forma uvolnění, objem balení;
  • doba možného použití od data výroby;
  • požadované dávkování.

Stejně jako doporučení pro použití, optimální roční období pro účinnou léčbu a prevenci nosematózy. Zvláštní pokyny pro použití Nosemacidu.

Dávkování, pravidla aplikace

Na jaře, před rozletem, dávají včelám speciálně připravenou látku (kandy) z medu a moučkového cukru:

1. Do směsi se přidá 10 g drogy na 2,5 kg.
  2. Distribuováno úly, 500 g na rodinu, skládající se z 10 rámků.

Po letu se ošetření opakuje, místo cukroví se používá cukr (sirup) rozpuštěný ve vodě:

1. Připravuje se ve stejném poměru – 2,5 g / 10 l.
  2. Horní oblékání se provádí dvakrát v intervalu 5 dnů.
  3. Objem sirupu s výpočtem 100 ml na včelu z jednoho rámku.

Pozornost! Nemocná rodina je přemístěna do jiného úlu, staré místo bydliště a inventář jsou podrobeny tepelnému ošetření.

Vlastnosti použití “Nozemacidu” na podzim

Infekce v létě neprovázejí žádné příznaky, teprve po určité době houba napadá včely. Nemoc postupuje v zimě. Doporučuje se provádět profylaxi přípravkem “Nozemacid” v celém včelíně na podzim. Droga se přidává do sirupu ve stejném dávkování jako na jaře. Jedno krmení stačí.

Nežádoucí účinky, kontraindikace, omezení použití

Lék byl plně testován, nebyly zjištěny žádné kontraindikace. Pokud se budete řídit návodem k použití přípravku “Nosemacid” pro včely, nejsou žádné vedlejší účinky. Ošetření infikovaného hmyzu se nedoporučuje provádět během čerpání včelího produktu a 25 dní před hlavním sběrem medu. Med získaný od nemocné rodiny lze stále konzumovat, protože Nosema apis v lidském těle neparazituje.

Pravidla skladování drogy

“Nozemacid” je po otevření skladován v původním obalu. Při teplotách pod nulou ztrácí droga své léčivé vlastnosti, optimální tepelný režim je od 0 do 27 0 C. Místo by mělo být daleko od potravin a krmiv. V místě nepřístupném dětem, mimo přímé vystavení ultrafialovému záření. Doba použitelnosti – 3 roky.

Paphiopedilum Parisha

Závěr

Návod k použití “Nozemacid” je určen k léčbě plísňového onemocnění, které způsobuje průjem u včel. Inovativní, účinný prostředek zmírňuje nosematózu ve 2 dávkách. Pro prevenci se doporučuje zdravým jedincům.