Je možné, aby kojící matka měla meloun: v prvním měsíci

Někomu se držení diety při kojení zdá velmi obtížné, ale těžké je to jen poprvé po porodu, kdy si kojící matka musí zvykat na nový režim, sledovat reakci miminka, jeho zdravotní stav, aby pochopit, které potraviny jsou přijatelné a které ne. jíst v prvním měsíci. Dodržování diety je nutné pro udržení laktace co nejdéle. Kromě správné, vyvážené výživy je stejně důležité pít dostatek tekutin. Stojí za to vzít v úvahu rady z porodnice, přidat osobní zkušenost a pozorovat odezvu těla vašeho dítěte, a pak bude mladá matka schopna dítě snadno vychovat zdravě a vštípit mu správné stravovací návyky.

obraz

Základní doporučení pro výživu během laktace

Dnes mnoho pediatrů doporučuje krmit novorozence na požádání. To znamená, že nejsou žádné striktní intervaly mezi krmením a určitou velikostí porcí, pro každé miminko budou individuální. Podle toho by se každá maminka měla stravovat jinak, ale existují obecná výživová doporučení, která by měly dodržovat všechny kojící ženy. A tohle:

  • je žádoucí, aby strava kojící ženy sestávala z obilovin (pohanka, ovesné vločky), brambor, těstovin, výrobků z celozrnné mouky obsahující velké množství komplexních sacharidů, které dlouhodobě uspokojují hlad a nepoškozují postavu;
  • výživa každé matky s hlídači, zejména v prvních týdnech, by měla být kompletní. Měli byste jíst zeleninu, ovoce bohaté na vlákninu, syrové i zpracované. Kromě toho by se do hlavních jídel měly přidávat mléčné a kyselé mléčné výrobky (mléko, kefír, tvaroh) obsahující bílkoviny nezbytné pro tělo;
  • kromě rozmanitosti by měla být strava ženy během stráží výživná, je dobré jíst každý den masné výrobky – libové maso, drůbež (nejlépe krůty);
  • jíst rostlinné i živočišné tuky v malých porcích (například máslo a olivový olej);
  • ryby by měly být na jídelníčku pravidelně, nejlépe mořské odrůdy. Pro tělo je zdrojem jódu a také omega 3 kyselin;
  • doporučuje se přidávat jakýkoli nový produkt do matčiny stravy postupně, pečlivě sledovat reakci dítěte, protože dítě může mít alergickou reakci na mnoho potravin (v tomto případě bude nutné některé z nich opustit).

Tato doporučení se v podstatě neliší od pravidel zdravé výživy pro běžného člověka. Produkty by měly být konzumovány čerstvé, přirozené, je lepší jíst často a v malých porcích a doplnit stravu dostatečným množstvím tekutiny, aby se zvýšila laktace.

READ
Kde je nejlepší umístit šatnu?

Co se smí a co nesmí jíst v prvním měsíci stráží

povolený

Zakázáno

Bílá ryba (treska, treska vařená nebo pečená)

Tvrdé sýry, nízkotučný tvaroh, zakysaná smetana

Zelená jablka, hrušky, banány

Okurky, květák, brokolice, brambory, cuketa, mrkev

Čokoláda s vysokým obsahem kakaa, marshmallows, marshmallows, ovesné sušenky, otrubový chléb

Rýže, pohanka, ovesné vločky, kukuřičná kaše bez mléka, těstoviny z tvrdé pšenice

Čistá pitná voda, přečištěná jablečná šťáva, zelený čaj, kompoty, ovocné nápoje, čekanka

Uzená makrela, slaný sleď, mořské plody, rybí konzervy

Tavené sýry, výrobky s plnidly, smetana, glazovaný sladký tvaroh

Citrusy, exotické ovoce

Cibule, česnek, křen, bílé zelí, paprika, bazalka

Sladké, bohaté pečivo, zmrzlina s náplní, poleva, mléčná čokoláda, bílý chléb, džem, marmeláda

Krupicová kaše, vaječné nudle

Majonéza, kečup, hořčice, omáčky, koření

Alkohol, soda, konzervované džusy, silný čaj, káva, kakao

Prostřednictvím mateřského mléka dítě přijímá všechny složky, které matka konzumuje. Proto musíte jíst pokrmy, které jsou zdravé pro matku a dítě, abyste vyloučili možné projevy alergií a střevní koliky u dítěte. Správná, vyvážená strava ovlivňuje i tvorbu mléka, některé potraviny laktaci zvýší, jiné ji sníží. Také byste neměli používat potraviny, které mohou změnit chuť mléka, jinak může být dítě zlobivé a zcela odmítnout vzít prso.

obraz

Co může kojící matka jíst v prvním měsíci po porodu

Kojící žena by měla jíst nejen zdravě, ale také chutně. Ráno můžete jíst více kalorických jídel. Ukázkové menu na 1 den vypadá takto:

snídaně: kaše, krajíc chleba se sýrem, zelený čaj.

Druhá snídaně: syrniki nebo tvarohový kastrol pečený v troubě, ovoce.

Oběd: kuřecí polévka, vařené maso, tvrdé těstoviny na ozdobu, kompot ze sušeného ovoce.

Odpolední občerstvení: kefír s ovesnými sušenkami, ovoce.

Večeře: pečená zelenina, maso.

Pozdní večeře: rjaženka.

Možná nebezpečí v případě nedodržování diety

Když je dítě krmeno výhradně mateřským mlékem, nedodržování diety ze strany matky často vyvolává u novorozenců koliku. Po konzumaci zakázaného produktu matka riskuje, že velmi poškodí dítě. Střevní kolika trápí poměrně dlouho, miminko bude nervózní, bude mít bolesti nohou, bude se chovat, špatně spát a jíst. Z podvýživy kojící ženy se může objevit i alergie u dítěte, silné alergeny – rajčata, citrusy, sladkosti, mohou způsobit vyrážku, která je často doprovázena svěděním a přináší miminku velké nepohodlí.

READ
Jak prořezávat chryzantémy na zimu?

Poté, co se žena stala matkou, musí se v mnoha ohledech omezit, včetně používání kdysi oblíbených produktů. Ale tím, že se mladá matka omezuje ve výživě, dělá svému dítěti jen lépe, stará se o jeho zdraví a vývoj na mnoho let dopředu. Správná a vyvážená strava matky během laktace je klíčem ke kvalitnímu a dlouhodobému krmení dítěte. První měsíc je obdobím formování nového života, vzniku nových návyků a chuťových preferencí. Měli byste pečlivě zvážit přípravu menu, vybrat si vysoce kvalitní produkty, dodržovat doporučení pediatrů, pak silné a zdravé tělo dítěte velmi rychle poděkuje.

Ověřeno fakty

Veškerý obsah iLive je kontrolován lékařskými odborníky, aby bylo zajištěno, že je co nejpřesnější a nejvěcnější.

Máme přísné pokyny pro získávání zdrojů a citujeme pouze renomované webové stránky, akademické výzkumné ústavy a tam, kde je to možné, osvědčený lékařský výzkum. Všimněte si, že čísla v závorkách ([1], [2] atd.) jsou klikací odkazy na takové studie.

Pokud se domníváte, že některý z našich obsahů je nepřesný, zastaralý nebo jinak pochybný, vyberte jej a stiskněte Ctrl + Enter.

Strava kojící ženy je velmi důležité téma, protože novorozenec dostává všechny potřebné živiny z mateřského mléka. Navzdory skutečnosti, že v děloze měli společné „menu“ a byli v jiném prostředí, zažívací a imunitní systém dítěte je pod silným stresem. Nezralé střevo vnímá zdaleka ne všechny produkty, které jsou pro matku žádoucí, a v důsledku toho – vyrážky na kůži dítěte, zarudnutí, olupování, uvolněná stolice, střevní kolika. Lékaři proto trvají na tom, že v prvním měsíci života dítěte dodržuje dietu a poté pomalu zavádí nové potraviny a sleduje jeho reakci. Léto s sebou přináší mnohá lákadla v podobě různé zeleniny, ovoce, lesních plodů – vy sami chcete získat dostatek vitamínů a předat je svému dítěti. Žena by měla dát přednost nízkoalergenním produktům. Je místo pro meloun při kojení?

Výhody melounu

Meloun je kontroverzní produkt, protože spolu s výhodami může také ublížit. Tato melounová kultura je skutečnou schránkou užitečných prvků: organické, nenasycené mastné kyseliny, vitamíny A, C, E, skupina B, železo, draslík, vápník, hořčík, sodík, síra, fosfor, mangan, měď atd. Používá se v lidovém léčitelství jako lék na nemoci žaludku, jater, duševní poruchy, tuberkulózu, revmatismus, jako diuretikum a anthelmintikum. Všechny jeho užitečné vlastnosti jsou velmi užitečné pro rostoucí organismus, zejména kyselina listová askorbová. První posiluje imunitní systém, chrání před nachlazením, druhý reguluje procesy hematopoézy. Vápník, který je bohatý na meloun, je nezbytný pro vývoj kosterního systému, jód a fosfor – pro mozek. Přítomnost vysokého obsahu vody v něm příznivě ovlivňuje metabolismus voda-sůl a funkce trávicího traktu. Řada antioxidantů v jeho složení: zeaxanthin, cholin, beta-karoten – snižují riziko mnoha onemocnění. Všechny tyto vlastnosti hovoří ve prospěch melounu v jídelníčku kojící matky. Ale ne všechno je s ní tak jednoduché. Při přejídání, a to se často stává kvůli jeho vynikající chuti, se objevují střevní poruchy, tíže v epigastriu. Tělo se může vitaminy přesytit a hypervitaminóza se může projevit různými příznaky v závislosti na nadbytku toho či onoho vitaminu. Meloun je navíc velmi alergenní. Několik pravidel vám pomůže manévrovat mezi prospěchem a škodou:

  • nekupujte až do srpna – období přirozeného zrání, kdy jsou v něm nahromaděny všechny užitečné prvky;
  • umět si vybrat – příjemná výrazná vůně, mdlý zvuk při poklepávání, absence prasklin a skvrn na povrchu svědčí o dobré kvalitě;
  • nejíst na lačný žaludek;
  • nekombinujte s jinými produkty, zejména s těmi, které obsahují hodně škrobu;
  • používejte v malých dávkách a po kojení dítě pozorujte. Pokud nedojde k žádné reakci, můžete opakovat.
READ
Recept na zelí v troubě s fotografií krok za krokem

Velké plus pro ty maminky, kterým se podaří bezbolestně zpestřit stůl touto pochoutkou. Dodá sílu, elán, zpevní tělo, pomůže zbavit se depresí, protože mnoho žen po porodu trpí úpadkem a depresivním psychickým stavem.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: