Nejlepší anthelmintika pro kočky

Antihelmintika pro kočky

Helminthiázy jsou jedním z prvních míst mezi veterinárními problémy. Nedodržení pravidel péče o kočku může vést k infekci helminty. Pro léčbu a prevenci doporučují veterináři kočkám použití anthelmintik. Jsou dostupné v různých formách: ve formě tablet, suspenzí, kapek. Výběr léků a dávkování závisí na věku, hmotnosti, stavu zvířete.

Děsivé

Příznaky helmintické infekce

Když paraziti vstoupí do těla zvířete a začnou se aktivně množit, projeví se to na fyziologické a behaviorální úrovni. Existují známky, podle kterých můžeme předpokládat přítomnost helminthické invaze. Obvykle se dělí do dvou skupin: obecné symptomy a specifické, to znamená charakteristické pro onemocnění způsobené konkrétním patogenem. Projev příznaků je ovlivněn nejen typem parazita, ale také celkovým zdravotním stavem kočky, jejím věkem a tělesnou hmotností a délkou trvání helmintiázy. Mezi běžné znaky patří:

letargie a apatie;

Napadení koťat červy je často smrtelné

Koťata mohou být retardovaná v růstu a vývoji. To je zvláště patrné ve srovnání se zdravými koťaty stejného věku. Souběžně s těmito obecnými abnormalitami kočka vykazuje zvláštní znaky, které mohou naznačovat přítomnost určitého patogenu v těle. Mnoho příznaků se překrývá:

Vyrážka kolem řitního otvoru

Pokud se objeví byť jen jeden příznak, je nutné kontaktovat veterinární kliniku, aby provedla analýzu a diagnostikovala onemocnění.

Veterinář předepisuje laboratorní rozbor krve, trusu, slin, stěru. Ke stanovení přesného klinického obrazu napomáhají helminthoovoskopické a helmintolarvoskopické metody. Mnoho příznaků může signalizovat postup funkčních onemocnění u kočky, proto je vyšetření u veterináře k objasnění příčin povinné.

Závažné příznaky vyžadují urgentní podání anthelmintik

Proč jsou paraziti nebezpeční?

Parazitičtí červi, kteří se usazují v těle kočky, způsobují velké poškození jejího zdraví. Střevní helminti zraňují sliznici žaludku a střev, dochází proto k vnitřnímu krvácení a bolesti. Při nadměrné reprodukci mohou červi způsobit neprůchodnost střevní trubice. Paraziti odebírají významnou část živin, čímž způsobují hubnutí a imunitu zvířete. Červi vylučují velké množství odpadních produktů, které jsou pro zvířecího hostitele toxiny. Začíná intoxikace a destrukce tkání postižených orgánů, především jater.

Neustálé svědění kolem řitního otvoru a bolest ruší spánek a činí kočku podrážděnou

Plicní helminti, postihující v určité fázi dýchací orgány, způsobují dušnost, kašel, sípání. To přímo komplikuje dýchání. Srdeční červ u kočky zhoršuje prokrvení těla. Jakmile se dirofilaria dostane do srdce, již jej neopustí a nakonec způsobí náhlou smrt zvířete v důsledku zástavy srdce.

Angrešt obecný Moskevská červeň

Dirofilariózu lze pouze zastavit, ale vždy končí smrtí zvířete

Při hlazení kočky se vajíčka ascaris z vlny mohou dostat na lidské ruce

Kdy kočku odčervit

V životě kočky existuje mnoho zdrojů infekce červy. Mohou to být syrové živočišné produkty (maso, ryby, vejce), špinavá voda. Hrozbu představuje hmyz sající krev, s jehož slinami se paraziti dostávají do krve zvířete. Riziko se zvyšuje při kontaktu kočky domácí s pouličními protějšky. Jakýkoli předmět na ulici může obsahovat na svém povrchu vajíčka helmintů. V tomto ohledu každý zodpovědný majitel chlupatého mazlíčka ví o nutnosti včasného odčervení. Nabízí se otázka, kdy dát kočce anthelmintikum.

V případě potvrzení diagnózy je nutné předepsat antihelmintika. Dávka anthelmintického léčiva se volí na základě tělesné hmotnosti a věku zvířete. Profylaktické odčervování dospělého zvířete by se mělo opakovat měsíčně nebo každé tři měsíce, tedy 4x ročně. Toto schéma by nemělo být zvláště porušováno, pokud kočka chodí po ulici. U dospělých koček se příznaky helminthiázy neprojevují vždy jasně, a proto je pozornost i bdělých majitelů otupená. Proto je pravidelné profylaktické podávání anthelmintik povinné i pro zcela domácí mazlíčky.

Schéma odčervování zohledňuje očkovací schéma

Některá anthelmintika se podávají zvířeti znovu po 10 dnech, protože jejich účinné látky zabíjejí pouze dospělé červy a nepůsobí na vajíčka. Po 10-14 dnech se z vajíček objevují larvy, které hynou působením opakované dávky jedu.

Půda na botách může obsahovat vajíčka červů, která mohou infikovat kočku domácí

Před plánovaným chirurgickým zákrokem nebo očkováním je nutné odčervení mimo plán. Paraziti oslabují imunitní systém kočky, proto, aby se předešlo negativním následkům, je před zavedením vakcíny (asi 10 dní předem) nutné použít lék na červy.

Koťatům se od dvou měsíců podávají antihelmintika. Některé anthelmintické přípravky lze užívat po dosažení jednoho měsíce.

Pokud kočka volně chodí po ulici, riziko infekce se několikrát zvyšuje

Kontraindikace

Různá anthelmintika mají individuální omezení jejich použití. Jsou předepsány v pokynech a musíte se s nimi seznámit před zakoupením léku ve zverimexu. Mezi běžné kontraindikace anthelmintik patří infekční onemocnění a zotavení z nemoci.

U většiny anthelmintik je omezením období březosti a laktace. Zvláštní pozornost by měla být věnována věku koťat. Nejčastěji je povoleno podávat léky dětem od tří týdnů věku. Některá anthelmintika jsou však kontraindikována u koťat mladších dvou měsíců (Bars, Profender) nebo tří měsíců (Azinox).

Lékárníci navrhli malý seznam anthelmintik, které v klinických studiích nenalezly žádné kontraindikace, kromě věku. Příklady takových fondů jsou Drontal, Pratel, Troncil-K, Panakur, Dironet, Cestal Cat. Přitom poslední dva léky – anthelmintika není dovoleno kombinovat s léky obsahujícími piperazin. Aby se odčervení obešlo bez následků, je potřeba znát přesný věk koťat.

Ervený lilek: popis

Při jakékoli akutní infekci je kočičí organismus oslaben, proto nelze použít antihelmintika.

Je možné podávat anthelmintické léky březím kočkám

Mnoho antihelmintik pro kočky obsahuje látky, které nepříznivě ovlivňují vývoj plodu a malého kotěte. Kontraindikací k odčervení je proto často březost a laktace. Ale infekce helminty není menší hrozbou pro tělo matky.

Pro těhotnou kočku byste měli pečlivě vybrat anthelmintikum.

Aby se předešlo patologiím a komplikacím, je nutné zvolit anthelmintika, která lze podávat během těhotenství. Mezi povolené prostředky patří Dironet, Febtal, Cestal, Troncil-K, Profender, Pratel a některé další. Existují léky, které je zakázáno podávat pouze v poslední třetině těhotenství, například Azinox.

Antihelmintikum pro kojící kočku by mělo být ze skupiny málo toxických léků

Přehled léků na červy pro kočky

Řada moderních anthelmintik umožňuje vybrat si lék, který je pro kočku vhodný podle věku a zdraví. Antihelmintika jsou dostupná ve formě tablet, suspenzí, kapek na kohoutek, past, injekcí, kostek cukru. Každá forma se vyznačuje souborem účinných látek, kontraindikací, vedlejšími účinky, cenou.

Podle charakteru účinku se anthelmintika dělí na vysoce specifická a komplexní. První se používají k cílené léčbě po zjištění patogenu a druhé k preventivním účelům. Anthelmintika se také liší způsobem účinku. Smrt parazitů nastává v důsledku:

deprese nervového systému;

paralýza svalového systému;

destrukce kožních tkání.

V případě neshod v informačních zdrojích je nutné se řídit pokyny, které jsou součástí balení.

Přehled nejoblíbenějších léků na červy, které nejčastěji doporučují veterináři, je uveden ve videu: