Je možné zelí při kojení

Někomu se držení diety při kojení zdá velmi obtížné, ale těžké je to jen poprvé po porodu, kdy si kojící matka musí zvykat na nový režim, sledovat reakci miminka, jeho zdravotní stav, aby pochopit, které potraviny jsou přijatelné a které ne. jíst v prvním měsíci. Dodržování diety je nutné pro udržení laktace co nejdéle. Kromě správné, vyvážené výživy je stejně důležité pít dostatek tekutin. Stojí za to vzít v úvahu rady z porodnice, přidat osobní zkušenost a pozorovat odezvu těla vašeho dítěte, a pak bude mladá matka schopna dítě snadno vychovat zdravě a vštípit mu správné stravovací návyky.

obraz

Základní doporučení pro výživu během laktace

Dnes mnoho pediatrů doporučuje krmit novorozence na požádání. To znamená, že nejsou žádné striktní intervaly mezi krmením a určitou velikostí porcí, pro každé miminko budou individuální. Podle toho by se každá maminka měla stravovat jinak, ale existují obecná výživová doporučení, která by měly dodržovat všechny kojící ženy. A tohle:

  • je žádoucí, aby strava kojící ženy sestávala z obilovin (pohanka, ovesné vločky), brambor, těstovin, výrobků z celozrnné mouky obsahující velké množství komplexních sacharidů, které dlouhodobě uspokojují hlad a nepoškozují postavu;
  • výživa každé matky s hlídači, zejména v prvních týdnech, by měla být kompletní. Měli byste jíst zeleninu, ovoce bohaté na vlákninu, syrové i zpracované. Kromě toho by se do hlavních jídel měly přidávat mléčné a kyselé mléčné výrobky (mléko, kefír, tvaroh) obsahující bílkoviny nezbytné pro tělo;
  • kromě rozmanitosti by měla být strava ženy během stráží výživná, je dobré jíst každý den masné výrobky – libové maso, drůbež (nejlépe krůty);
  • jíst rostlinné i živočišné tuky v malých porcích (například máslo a olivový olej);
  • ryby by měly být na jídelníčku pravidelně, nejlépe mořské odrůdy. Pro tělo je zdrojem jódu a také omega 3 kyselin;
  • doporučuje se přidávat jakýkoli nový produkt do matčiny stravy postupně, pečlivě sledovat reakci dítěte, protože dítě může mít alergickou reakci na mnoho potravin (v tomto případě bude nutné některé z nich opustit).

Tato doporučení se v podstatě neliší od pravidel zdravé výživy pro běžného člověka. Produkty by měly být konzumovány čerstvé, přirozené, je lepší jíst často a v malých porcích a doplnit stravu dostatečným množstvím tekutiny, aby se zvýšila laktace.

READ
Krmte domácí květiny v zimě

Co se smí a co nesmí jíst v prvním měsíci stráží

povolený

Zakázáno

Bílá ryba (treska, treska vařená nebo pečená)

Tvrdé sýry, nízkotučný tvaroh, zakysaná smetana

Zelená jablka, hrušky, banány

Okurky, květák, brokolice, brambory, cuketa, mrkev

Čokoláda s vysokým obsahem kakaa, marshmallows, marshmallows, ovesné sušenky, otrubový chléb

Rýže, pohanka, ovesné vločky, kukuřičná kaše bez mléka, těstoviny z tvrdé pšenice

Čistá pitná voda, přečištěná jablečná šťáva, zelený čaj, kompoty, ovocné nápoje, čekanka

Uzená makrela, slaný sleď, mořské plody, rybí konzervy

Tavené sýry, výrobky s plnidly, smetana, glazovaný sladký tvaroh

Citrusy, exotické ovoce

Cibule, česnek, křen, bílé zelí, paprika, bazalka

Sladké, bohaté pečivo, zmrzlina s náplní, poleva, mléčná čokoláda, bílý chléb, džem, marmeláda

Krupicová kaše, vaječné nudle

Majonéza, kečup, hořčice, omáčky, koření

Alkohol, soda, konzervované džusy, silný čaj, káva, kakao

Prostřednictvím mateřského mléka dítě přijímá všechny složky, které matka konzumuje. Proto musíte jíst pokrmy, které jsou zdravé pro matku a dítě, abyste vyloučili možné projevy alergií a střevní koliky u dítěte. Správná, vyvážená strava ovlivňuje i tvorbu mléka, některé potraviny laktaci zvýší, jiné ji sníží. Také byste neměli používat potraviny, které mohou změnit chuť mléka, jinak může být dítě zlobivé a zcela odmítnout vzít prso.

obraz

Co může kojící matka jíst v prvním měsíci po porodu

Kojící žena by měla jíst nejen zdravě, ale také chutně. Ráno můžete jíst více kalorických jídel. Ukázkové menu na 1 den vypadá takto:

snídaně: kaše, krajíc chleba se sýrem, zelený čaj.

Druhá snídaně: syrniki nebo tvarohový kastrol pečený v troubě, ovoce.

Oběd: kuřecí polévka, vařené maso, tvrdé těstoviny na ozdobu, kompot ze sušeného ovoce.

Odpolední občerstvení: kefír s ovesnými sušenkami, ovoce.

Večeře: pečená zelenina, maso.

Pozdní večeře: rjaženka.

Možná nebezpečí v případě nedodržování diety

Když je dítě krmeno výhradně mateřským mlékem, nedodržování diety ze strany matky často vyvolává u novorozenců koliku. Po konzumaci zakázaného produktu matka riskuje, že velmi poškodí dítě. Střevní kolika trápí poměrně dlouho, miminko bude nervózní, bude mít bolesti nohou, bude se chovat, špatně spát a jíst. Z podvýživy kojící ženy se může objevit i alergie u dítěte, silné alergeny – rajčata, citrusy, sladkosti, mohou způsobit vyrážku, která je často doprovázena svěděním a přináší miminku velké nepohodlí.

READ
Vlastnosti přípravy lůžek pro mrkev na podzim

Poté, co se žena stala matkou, musí se v mnoha ohledech omezit, včetně používání kdysi oblíbených produktů. Ale tím, že se mladá matka omezuje ve výživě, dělá svému dítěti jen lépe, stará se o jeho zdraví a vývoj na mnoho let dopředu. Správná a vyvážená strava matky během laktace je klíčem ke kvalitnímu a dlouhodobému krmení dítěte. První měsíc je obdobím formování nového života, vzniku nových návyků a chuťových preferencí. Měli byste pečlivě zvážit přípravu menu, vybrat si vysoce kvalitní produkty, dodržovat doporučení pediatrů, pak silné a zdravé tělo dítěte velmi rychle poděkuje.

Vařená kuřecí prsa a libové krekry – právě na tak hubenou stravu při kojení mnohé maminky smutně vzpomíná. Někteří připisují omezení možnosti alergie u dítěte, jiní pravděpodobnosti koliky a další jsou přesvědčeni, že přísnou dietou bude mateřské mléko užitečnější.

Co se smí a nesmí jíst při kojení novorozence?

Většina lékařů se však shoduje na tom, že strava kojící ženy by měla být stejně pestrá a vyvážená jako v těhotenství: během laktace tělo vyžaduje velké množství různých živin pro matku a dítě. Po porodu tedy nehovoříme o dietě, ale pouze o některých rysech plnohodnotné a pestré stravy. Promluvme si o tom, co můžete a nemůžete jíst při kojení v jednotlivých kategoriích potravin.

Co můžete jíst při kojení?

  • Mléčné a mléčné výrobky. Jsou bohaté na bílkoviny a další látky, které ženské tělo aktivně spotřebuje během laktace, včetně produkce mléka. Složení fermentovaných mléčných výrobků zahrnuje lakto- a bifidobakterie, které jsou nezbytné pro tvorbu trávicího systému dítěte. Ve skutečnosti jsou fermentované mléčné výrobky hlavním zdrojem vápníku, jehož potřeba je u dítěte v prvním roce života velmi vysoká, protože miminko neustále roste! Ve stravě kojící ženy musí být přítomen kefír, fermentované pečené mléko, tvaroh a sýr. A dočasně opustit uzené sýry, jogurty s náplní.
  • Maso (králík, hovězí, krůtí), libové ryby. Jsou zdroji bílkovin nezbytných pro stavbu tkání a buněk, tvorbu protilátek, které chrání tělo před bakteriemi a viry. Tyto produkty obsahují mnoho aminokyselin, které jsou potřebné pro stavbu tělesných buněk, dále železo, vitamíny A, D, které posilují kosti a umožňují dítěti vyhnout se křivici. V rybách je hodně fosforu – hlavního stavebního materiálu všech buněk. Doporučuje se používat vařené, dušené nebo dušené maso a ryby.
  • Zelenina. Květák, brokolice, cuketa, okurky, mrkev, brambory – všechna tato zelenina je při kojení povolena. Za prvé, zelenina je zdrojem rostlinných bílkovin, sacharidů a vlákniny. Ale kromě toho jsou bohaté na vitamíny a minerály. Například zelená zelenina obsahuje kyselinu listovou, která je ve velkém množství potřebná pro aktivní růst a správnou krvetvorbu.
  • Ovoce, bobule – nejdůležitější zdroj sacharidů, rostlinných bílkovin, vlákniny a vitamínů. Jablka jsou přeborníky v obsahu vlákniny, která zlepšuje činnost trávicího traktu, dále jódu, hořčíku a vápníku. Broskve jsou bohaté na vzácné stopové prvky, jako je mangan a měď, které jsou nezbytné pro správný růst miminka. Betakaroten, který je v meruňkách hojný, je nutný pro tvorbu imunity u novorozence. Banány jsou hlavním dodavatelem aminokyseliny tryptofan, která se aktivně spotřebovává během růstu kloubů. A kromě toho, ovoce a bobule jsou prostě chutné, a proto rozveselují kojící matku, což je také velmi důležité.
  • Kaše. Dodávají tělu komplexní sacharidy, které jsou zodpovědné za tvorbu energie, vlákninu, vitamín B (potřebný pro nervový systém), vitamín E (potřebný pro kůži, kosti). Rýže se nedoporučuje, pokud má dítě problémy se stolicí.
  • Vitamínové a minerální komplexy. Při kojení jsou vitamíny a minerály konzumovány vysokou rychlostí a ve velkém množství, takže byste neměli očekávat, že bude možné poskytnout dítěti všechny potřebné mikroživiny pouze prostřednictvím jídla. Aby se snížilo riziko anémie, křivice, opožděného vývoje a dalších důsledků nedostatku vitamínů u dítěte, kojící matka by měla užívat specializované vitamínové komplexy. Například Pregnoton Mama, který obsahuje 15 vitamínů a minerálů a také Omega-3 (podrobné informace o produktu naleznete zde).
READ
Kdy je nejlepší prořezávat jahody a mělo by se to dělat až po plodu?

Jaké potraviny nejsou při kojení povoleny?

Odborníci identifikují řadu produktů, které nelze jíst při kojení ve velkém množství – jejich použití musí být omezeno:

  • Čaj káva. Mají hodně kofeinu, který přechází do mateřského mléka a působí na miminko povzbudivě.
  • Tučné maso, pečivo, uzené maso, sádlo, cibule, česnek. Mění chuť mateřského mléka – miminku se nemusí líbit.
  • Citrusové plody, červené bobule (třešně, jahody, třešně), ořechy, exotické ovoce. Mohou způsobit alergie u dítěte.
  • Čokoláda, soda, fazole, pálivé omáčky, bílé zelí. Tyto produkty mohou vyvolat zvýšenou tvorbu plynu u dítěte, koliku.

Je obtížné sestavit úplný seznam nežádoucích produktů, protože alergie, kolika a náchylnost dítěte k chuti mléka jsou čistě individuální jevy. Jediným způsobem, jak identifikovat problémové jídlo, je tedy pozorování dítěte.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: